Avatar billede schwinndk Nybegynder
04. april 2005 - 19:55 Der er 3 kommentarer

Uploade billede på hjemmeside og modtage det på mail.

Jeg har ledt i alle krogene på Eksperten for at finde et "simpelt" script hvor en bruger kan uploade et billede på hjemmesiden (via forms), og derefter blive sendt det til ens mail. Filen der uploades af brugeren må kun fylde max 1.5mb, og kun være jpg eller gif. Når filen er uploadet, skal der komme en side frem der siger "tak for billedet bla bla".

Skulle der være en af jer derude der ligger inde med et ligende script, så ville det være skønt at få ud til deling her på EKSPERTEN. Eller hvis der er en der har en tråd til et ligende spørgsmål, er det også fint. Tak
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
04. april 2005 - 19:58 #1
Upload: nemt
Sende filer via. mail: kompliceret.

http://pear.php.net
http://pear.php.net/mail_mime

Der er vist hvad du søger ;) evt. kombinert med dette her script:

<?php
/**
* Upload script
*/

$uploadfile = str_replace("php","phps",$_FILES['userfile']['name']);

foreach(glob("*") as $filename)
{
  $listArray[] = $filename;
}

if(!in_array($uploadfile,$listArray))
{
  if($_FILES['userfile']['tmp_name'] != null)
  {
    if(move_uploaded_file($_FILES['userfile']['tmp_name'], $uploadfile))
    {
      echo "<span style=\"color: green; font-weight: bold;\">Uploadet</span><br /><br />\n";
    }
    else
    {
      echo "<span style=\"color: red; font-weight: bold;\">Fejl</span><br /><br />\n";
    }
else
{
      echo "<span style=\"color: red; font-weight: bold;\">Fejl, filen findes i forvejen</span><br /><br />\n";
}
?>
<form enctype="multipart/form-data" action="" method="post">
<div>
  <b>Fil</b><br />
  <input type="file" name="userfile" /><br />
  <br />
  <input type="submit" value="Upload" />
</div>
</form>
<hr>
<br />
<ul>
<?php

foreach(glob("*") as $filename)
{
  if($filename != "index.php")
  {
    echo "<li><a href=\"".$filename."\">".$filename."</a></li>\n";
  }

?>
</ul>
<br />
Avatar billede schwinndk Nybegynder
04. april 2005 - 21:30 #2
Tak for det hurtige svar. Det vil jeg lige prøve af. Det skal lige siges at jeg ikke er en script haj, og aldrig bliver, så det kan godt være jeg lige skal have lidt guiding undervejs, hvis det er ok. Men jeg prøver først lige lidt selv.. Det er jo det man lærer noget af..:-]

Men er det meningen at jeg skal DL noget fre de links, eller kan jeg nøjes med noget af det script du har posted? Er det virkeligt så vanskeligt at få et billede tilsendt via ens mailserver?. Jeg har allerede lavet et script der sender en hel del tekst info via min mailserver til min mail. Men hvad ved jeg....
Avatar billede schwinndk Nybegynder
05. april 2005 - 09:39 #3
hmm. har roddet noget med det nu, og kan ikke helt finde hovede eller hale i det. Da jeg indsatte dit script ind i mit layout, satte den det nu rigtigt op, med der var noget af PHP koden som var "synligt" da jeg så den i browseren!! Der er masser af tråde herinde der beskriver hvordan man uploader billederne til sin side, men ikke mange der beskriver hvordan den sender billedet videre til ens mail.. Er det en anden form for kodning der skal bruges end php?