Avatar billede okkels Nybegynder
04. april 2005 - 15:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Den bedste måde at viderestille brugere på

Hej folkens,

Jeg administrerer en lille klubside kaldet rutinen.dk. Jeg har netop fuldført et større re-design, så alle mine filer, foldere, scripts mv. køres nu fra en folder, der hedder "2". For at se den nye side, skal man altså ind på www.rutinen.dk/2/

Mit spørgsmål er så, om der en effektiv måde at videresende brugeren på, så de ikke lægger mærke til, at de bliver videresendt til den nye adresse.

Pt. har jeg følgende inde i mit <head>-tag:

<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="0; URL=http://www.rutinen.dk/2/index.php">

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript"><!--
function redirect () { setTimeout("go_now()",0); }
function go_now ()  { window.location.href = "http://www.rutinen.dk/2/index.php"; }
//--></SCRIPT>

Men der er jo stadig en lille forsinkelse på.

Jeg har overvejet en skjult ramme, men det ødelægger vist min Google-placering, ikke?

Gode råd og løsninger hilses meget velkomment!

/Kristoffer Okkels
- Rutinen.dk
Avatar billede strickie Nybegynder
04. april 2005 - 15:46 #1
En lille søg på google sagde: Header("Location: http://123.456.com\n\n");

Kig her.
http://www.phpbuilder.com/lists/php-windows/2000092/0106.php

Man lad være med at smide brugerne videre via Java script eller meta tags, gør det server side i dit php script
Avatar billede okkels Nybegynder
04. april 2005 - 16:17 #2
Hej strickie,

Mange tak for hjælpen! Du formåede at finde, hvad jeg ikke kunne! Der er nok lidt sandhed i, at det er lettere at bruge Google når man ved hvad man skal søge efter! ;-)

Smid et svar, og du skal få 30 velfortjente point i nakken!

Med venlig hilsen,
Kristoffer Okkels
Avatar billede strickie Nybegynder
04. april 2005 - 16:19 #3
Thank good for google! :-)
Avatar billede roenving Novice
05. april 2005 - 01:58 #4
Alene

<script type="text/javascript">location.href="/2"</script>

burde være nok ...

-- og medmindre googles robotter er blevet voldsomt intelligente siden jeg sidst hørte om dem, burde de ikke brokke sig ...

-- men hvorfor laver du ikke bare en backup af dit gamle site og lægger det nye ind over det gamle ?-)
Avatar billede strickie Nybegynder
05. april 2005 - 12:06 #5
Og det skulle så have været et svar. Doh! :-)

Thank good for google! :-)
Avatar billede okkels Nybegynder
05. april 2005 - 14:01 #6
Så er den lukket!

Tak også til roenving for kommentaren. Af tekniske årsager kan jeg ikke lægge det ind over den gamle version, men tak for idéen! ;)

/Okkels