Avatar billede rane Nybegynder
04. april 2005 - 10:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Session / buffer = true

Jeg har et problem med min ASP-side, nærmere bestemt indkøbskurv funktionen på et site jeg er ved at lave. Der ligger et nuværende onlinesite der kører en indkøbsfunktion vha. session og jeg er igang med at teste et nyt design på samme server i et andet dir på serveren.

Det drejer sig om:

Når jeg prøver at smide en vare i indkøbskurven kan den pludselig ikke finde asp-filen som indsætten ordren i databasen og videredirigerer tilbage til siden. Får simpelthen bare en "Siden kan ikke vises" fejl.

Har prøvet at smide response.buffer = true op i toppen på de pågældende filer men stadig samme fejl. Har fundet ud af at fejlen opstår så snart jeg kører følgende linjer i asp-filen:

rs2.AddNew
rs2("Antal") = Antal
rs2("OrdreID") = Session("OrdreIDNr2")
rs2("Varenummer") = Request.Form("VareID")
rs2("Size") = Request.Form("Size")
rs2.update

hvis jeg sætter en response.redirect lige efter rs2.AddNew så giver den fejl..hvis jeg sætter den før rs2.AddNew så videredirigerer den fint.  Har sikret mig at Session-navnet ikke er det samme som på den nuværende indkøbskurv.

Det pudsige er at det virker fint på localhost men ikke online?

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede mortency Nybegynder
04. april 2005 - 10:46 #1
rs2.AddNew
rs2("Antal") = Cint(Antal)
rs2("OrdreID") = Cint(Session("OrdreIDNr2"))
rs2("Varenummer") = Cint(Request.Form("VareID"))
rs2("Size") = Request.Form("Size")
rs2.update
Avatar billede rane Nybegynder
04. april 2005 - 10:53 #2
stadig samme fejl :(
Avatar billede mortency Nybegynder
04. april 2005 - 11:00 #3
Post koden...
Avatar billede rane Nybegynder
04. april 2005 - 11:21 #4
Jeg får denne fejl i linjen rs2.AddNew:

Microsoft JET Database Engine error '80040e09'

Cannot update. Database or object is read-only
Avatar billede rane Nybegynder
04. april 2005 - 11:23 #5
Men har sikret mig at der kan skrives til mdb-filen. Forstår det ikke helt :/
Avatar billede l0w Nybegynder
04. april 2005 - 14:12 #6
Er det din egen private server? Ellers må du tjekke om du har skrive adgang til mappen? Man bruger for det meste en bruger med mindre rettigheder som web brugeren, dette gøres for en sikkerhedsskyld.
Avatar billede mortency Nybegynder
04. april 2005 - 14:30 #7
Hvordan ser connectionstringen din til databasen ut?
Avatar billede mortency Nybegynder
04. april 2005 - 14:32 #8
Får du skrevet til databasen noe annet sted?

Det kan også hende at din ISP krever at du legger databasen i en spesiell mappe som ligger i eller utefor rot.
Avatar billede kinderaeg Nybegynder
04. april 2005 - 16:06 #9
Har du defineret en LockTypeEnum da du åbnede dit rs? Ellers står et recordset jo standard som ReadOnly.

rs2.Open "Select * from Table", conn, 0, 3

Denne åbner recordsettet med cursortypen adOpenForwardOnly (du kan kun løbe forlæns gennem recordsættet) og locktypen adLockOptimistic (hvilket vil sige at databasen opdateres, når du kalder rs2.update)

Du kan evt. læse mere om, hvordan recordsets fungerer, her:
http://www.w3schools.com/ado/met_rs_open.asp
Avatar billede rane Nybegynder
25. april 2005 - 11:13 #10
Det virkede - takker :)