Avatar billede torving Nybegynder
03. april 2005 - 20:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

C#. statiske klasser

Hej

Jeg sidder og fundere over noget.
Jeg har en dll med statiske metoder som jeg bruger til at oprette connections til en database samt retunere data fra databasen som følge af en forespørgsel. Dll'en bruger jeg flere steder til at hente forskellige data ud fra forskellige databaser. Mit forståelsesproblem er hvis jeg bruger denne dll i flere user controls anvendt på samme side og de forskellige user controls ændre parametre i dll'en, arbejder hver user control så på hver sin "kopi" eller er der ikke kun den ene "instans"/statiske udgave af dll'en og er denne knyttet til sessionen.! eller hvordan hænger det sammen. Jeg ville jo få et problem hvis jeg ændrede i den ene user control satte navnet på den database som skulle hentes fra til noget andet og så en anden user control prøvede at hente data fra en forkert database.

Lidt (meget) rodet forklaring.
Håber nogen kan se sig ud af det.

/MV
T
Avatar billede arne_v Ekspert
03. april 2005 - 20:41 #1
Hvis du gemmer noget i static fields i klassen mellem forskellige kald
til de static methods, så kan det gå galt.

Hvis du sender al information frem og tilbage i hvert kald af en static
metode, så virker det.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. april 2005 - 20:42 #2
Hvis du vil gemme noget mellem kald så skal du bruge non static fields og
non static methods for at du kan bruge det i en multithreaded kontekst.
Avatar billede torving Nybegynder
03. april 2005 - 20:43 #3
Det var jo lige dig jeg forventede at få et svar fra..
Avatar billede arne_v Ekspert
03. april 2005 - 20:43 #4
Alt der er static finde kun i en kooi per app domain (og det er så vidt jeg
ved per web app fro ASP.NET).
Avatar billede torving Nybegynder
03. april 2005 - 20:44 #5
Men en statisk klasse den "høre" til sessionen ikke sandt.
Avatar billede torving Nybegynder
03. april 2005 - 20:45 #6
Du kom med svaret inden jeg kom med spørgsmålet igen.. hehe takker for din hjælp..
Avatar billede torving Nybegynder
03. april 2005 - 20:46 #7
Kom med et svar arne så for du lige dine let tjente point :o)
Avatar billede arne_v Ekspert
03. april 2005 - 20:47 #8
:-)
Avatar billede arne_v Ekspert
03. april 2005 - 20:47 #9
svar
Avatar billede torving Nybegynder
03. april 2005 - 20:48 #10
Super