Avatar billede dantheman Nybegynder
03. april 2005 - 16:47 Der er 6 kommentarer

loade HTML i flash

Kan man loade html i flash som en variabel? ligesom man loader en ekstern txt-fil, kan man så også loade html... den læser det jo alligevel som HTML...
Avatar billede mat Nybegynder
03. april 2005 - 16:50 #1
Jaeh, men du kan kun bruge enkelte html tags (såsom <b>, <br>, <i>, <u>, <href>), og lidt flere (dem kan du finde i hjælpen).
Avatar billede mat Nybegynder
03. april 2005 - 16:51 #2
Jeg mener selvfølgelig <a href>
Avatar billede dantheman Nybegynder
03. april 2005 - 18:22 #3
ja, men i første omgang er det i grunden nok med <b> osv... men hvordan loader ejg det HTML-dokument ind i flash???
Avatar billede mat Nybegynder
03. april 2005 - 18:33 #4
ligesom du loader txt filer ind, det er bare en tekststreng med nogle enkelte html-tags i.

(og du skal ikke have <html><head><head><body></body></html> med)
Avatar billede mat Nybegynder
03. april 2005 - 18:35 #5
</head> even...

Og du skal huske at tildele tekststrengen på .htmlText attributten til tekstfeltet (og iøvrigt html-enable tekstfeltet).
Avatar billede barklund Nybegynder
03. april 2005 - 19:53 #6
Hvis du vil læse en fil, der er en "ren" html-fil og ikke formatteret som variabel=værdi&variabel2=værdi2 og så videre, så kan du gøre det som:

var hent_html = new LoadVars();
hent_html.onData = function(s) {
    mit_txt.html = true;
    mit_txt.htmlText = s;
}
hent_html.load("min.html");

Men du skal som mat siger ikke have <html>, <body> og <head> tags med videre - ligesom mange andre ting selvfølgelig ikke er understøttede. Du kan endda også loade et CSS stylesheet til html'en, hvis du ønsker.