Avatar billede hien Nybegynder
03. april 2005 - 16:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

fopen() og IIS

Hej,

Når jeg forsøger at køre følgende kode på min lokale server får jeg denne besked "HTTP 405 - Ressourcen er ikke tilladt":

$fd = fopen("http://url/sendmessage.php?user=".urlencode($user)."&recipient=".urlencode($recipient)."&message=".urlencode($message)."&checksum=$checksum", "r");
$result = fgets($fd);
fclose($fd);

N.B. Se bort fra at der blot står "url".

Jeg bruger IIS 5.1 på en Windows XP maskine. Hvordan sætter jeg IIS til at tillade scriptet at blive kørt? - allow_url_fopen er sat til on. Eller er det muligt bare at lave php-koden om så IIS ikke blokker scriptet?
Avatar billede bromer Nybegynder
03. april 2005 - 21:14 #1
Det må vel være opsætningen af din IIS. Jeg går ud fra at du får samme fejl når du bare åbner siden i din browser?
Avatar billede hien Nybegynder
04. april 2005 - 08:15 #2
Ja, det må være en fejl i opsætningen, men jeg kan ikke finde fejlen. Fejlen optræder så snart ovenstående kode bliver kørt.
Avatar billede ncp Nybegynder
06. april 2005 - 22:00 #3
er det en fejl du får, eller er det den tekst som den $result indeholder ?
Avatar billede hien Nybegynder
08. april 2005 - 09:35 #4
Serveren giver mig bare en "HTTP 405 - Ressourcen er ikke tilladt"-side når fopen() bliver brugt.. jeg har fået koden til at virke på en anden server (apache). Jeg kan dog ikke se, hvad forskellen på de respektive opsætningerne er.
Avatar billede hien Nybegynder
29. august 2005 - 12:24 #5
lukker