Avatar billede hojgaard Nybegynder
03. april 2005 - 15:20 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Tabel oprettet?

Hej eksperter,

Kan jeg i en stored procedure tjekke om en tabel er oprettet - hvis den ikke er, så oprette den?
Avatar billede hojgaard Nybegynder
03. april 2005 - 16:01 #1
Fandt selv en løsning:

IF (SELECT COUNT(id) FROM dbo.sysobjects WHERE name='Table2') = 0
BEGIN
    -- Opret tabel
    PRINT 'Tabel2 er oprettet'
END
ELSE
BEGIN
    PRINT 'Tabel2 findes allerede!'
END
Avatar billede somoe Nybegynder
05. april 2005 - 13:43 #2
Hvis man beder SQL Enterprise Manageren om at scripte en tabel gør den det på følgende måde:

if exists (select * from dbo.sysobjects where id = object_id(N'[dbo].[Tabel1]') and OBJECTPROPERTY(id, N'IsUserTable') = 1)
drop table [dbo].[Tabel1]
GO

CREATE TABLE [dbo].[Tabel1] (
    [id] [int] IDENTITY (1, 1) NOT NULL ,
    [kol1] [varchar] (50)
) ON [PRIMARY]
GO