Avatar billede cyberthug Nybegynder
03. april 2005 - 11:07 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

kan ikke komme på hinandens pc'er

hey 2 pc'er på samme netværk, begge maskiner med XP. kører med router st lab. vi kan sagtens komme på nettet samtidigt og så videre men kan ikke komme på hinandens pc'ere, har kørt guiden netværks installation, installeret ipx.
Men når jeg går ind under netværks forbindelser kommer der kun en frem det er lan forbindelse altså på min maskine på hendes kommer der også en 1394 forbindelse frem kan det have noget med det at gøre?
fra mit modem til router har jeg sat kablet i uplink der er også en der hedder wan?

når man søger efter hinandens pc'er kommer min frem men hun kan ikke komme derind noget med hun ikke har adgang har slået xp's firewall fra og i norton har jeg givet hendes ip fuld adgang.
men jeg kan slet ikke få hendes frem når jeg søger på den

håber disse oplysninger kan hjælpe lidt
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. april 2005 - 11:14 #1
For det første skal I have ressourcer delt ud for at man kan få andgang  til nm´maskinen udefra. Højreklik på en mappe, vælg egenskaber - deling og dem mappen ud

Hernæst skal I være oprettede som brugere på hinnandens maskiner og brugeren skal have rettigheder til den/de delte mapper
Avatar billede cyberthug Nybegynder
03. april 2005 - 11:17 #2
hov ja det glemte jeg at sige, under denne computer har vi delt drev og under mapper, hvordan mener du oprettede som bruger under konti???
Avatar billede cyberthug Nybegynder
03. april 2005 - 11:22 #3
ja så har vi oprettet bruger konti det hjalp da ikke kan stadig ikke finde hinanden
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. april 2005 - 11:42 #4
hmmmm

hvordan ser jeres IP konfigurations oplysninger ud. hvad er jeres IP dresser, jeres subnetmasker og jeres default gateways?
Avatar billede gudmundp Praktikant
03. april 2005 - 12:49 #5
du skal sætte din modem ledning i wan stikket og så skal i være medlem af samme arbejdsgruppe
Avatar billede cyberthug Nybegynder
03. april 2005 - 12:50 #6
min pc:
ip-adresse 212.10.35.186
undernet maske 255.255.248.0
standard gateway 212.10.39.254
DHCP server 212.10.10.20

hendes pc:
ip adresse 212.10.34.77
undernetmaske 255.255.248.0
standardgateway 212.10.39.254
Avatar billede cyberthug Nybegynder
03. april 2005 - 12:56 #7
hvis jeg sætter den i wan hopper den hele tiden af nettet, og hvis man vælger at reparere forbindelsen siger den at den ikke kunne forny ip-adressen så satte den tilbage i uplink andre forslag???
Avatar billede gudmundp Praktikant
03. april 2005 - 12:59 #8
Genstartede du routeren og computeren efter du havde flyttet ledningen hvad med arbejdsgruppen
Avatar billede cyberthug Nybegynder
03. april 2005 - 13:11 #9
jep og har lige gjort det igen nu vil den ikke på nettet når den er i wan? wierd! og arbejds gruppen er mshome på begge,,,,,
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. april 2005 - 13:12 #10
Jeres IP opsætning ser fin ud, jeg må lige i tænke boks og se om jeg kan komme på mere
Avatar billede gudmundp Praktikant
03. april 2005 - 13:16 #11
det kunne jo være konfigurationen inde i routeren der var noget galt med
Avatar billede gudmundp Praktikant
03. april 2005 - 13:17 #12
for normalt skal ledningen fra modemmet være sat i wan stikket
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. april 2005 - 13:18 #13
Det var da en underlig ip-addresse opsætning.
Hvis du har router burde ipaddresserne da være private, men du har public ipaddresser.
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. april 2005 - 13:21 #14
Du kan sagtens have public adresser og router samtidig, routeren er ligeglad. De to adresser er på samme subnet, så der skulle være forbindelse.
Avatar billede gudmundp Praktikant
03. april 2005 - 13:21 #15
tonny> det tror jeg er fordi han kun bruger routeren som swits og ikke som router han har jo sat modem ledningen i uplink istedet for wan
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. april 2005 - 13:28 #16
gudmundp > ahh.. jeg havde vist ikke læst alle indlæggene igennem. Det står der jo også.
Avatar billede cyberthug Nybegynder
03. april 2005 - 13:50 #17
hmm nogen ide til hvordan jeg får det til at virke, har nemlig en masse filer som skal fra den ene pc til den anden og har ingen ekstern harddisk
Avatar billede cyberthug Nybegynder
03. april 2005 - 14:11 #18
Fremskridt. nu hvis jeg går ind under
netværkssteder og trykker vis arbejdsgruppe computere, så står der mshome så vises der begge computere, men når man vil gå ind på hinandens pc'ere står der at man ikke har adgang kontakt administrator

så hvad gør jeg nu???
Avatar billede cyberthug Nybegynder
03. april 2005 - 15:03 #19
kom nu en eller anden må da vide det????
Avatar billede kenp Novice
03. april 2005 - 23:39 #20
aktiver gæstekontoen eller oprette ens brugere på begge computere, også log ind som dem så er der hul igennem
Avatar billede cyberthug Nybegynder
04. april 2005 - 09:40 #21
vi har aktiveret gæstekonto'er på begge pc'ere, oprettet hinanden som brugere, det har heller ikke hjulpet,,,,
Avatar billede kenp Novice
04. april 2005 - 11:02 #22
Så indstallere IPX protokollen på begge, også se om det hjælper, for alle de andre ting burde have hjulpet.

Du har givet tilladelse igennem din firewall ikke?
Avatar billede cyberthug Nybegynder
04. april 2005 - 14:16 #23
som jeg skriver i første indlæg så har jeg installeret ipx og har givet tilladelse igennem firewall
Avatar billede cyberthug Nybegynder
04. april 2005 - 16:34 #24
nå noget andet er at hvis jeg sætter mit modem stik i WAN. så kan ingen af dem komme på nettet den kan ikke forny'e ip adressen, men der står at lan forbindelse er tilsluttet. nogen der har den adresse man skal skrive mener det er 192.168.1.1 men den virker ikke.... det her irriterer mig virkelig grænseløst skal jo have overført en masse filer fra den bærbare til den stationære
Avatar billede cyberthug Nybegynder
04. april 2005 - 17:06 #25
den besked der kommer når man prøver at komme ind på hinandens pc'ere er :
(navn) er ikke tilgængelig. du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksresource. kontakt serverens administrator for at finde ud af, om du har adgangs tilladelse,....

det må jeg da kunne se et eller andet sted det virker jo alt for underligt det her, men det er jo nok mig der laver et eller andet forkert hehe....
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. april 2005 - 15:16 #26
Klik start | kør, skriv regedit og tryk enter.
Find denne nøgle:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa
Find "restrictanonymous" ovre i højre side, højreklik den og vælg Rediger.
Sæt den til 0 og genstart. Gør det på begge maskiner og prøv igen om i kan komme ind på hinandens delte drev.
Avatar billede gudmundp Praktikant
10. april 2005 - 16:54 #27
Når du sætter modem stikket i wan det kunne jo også være at det skulle være en krydset ledning mellem modemmet og routeren
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. april 2005 - 17:30 #28
Opdatering: I et andet spørgsmål er det lykkedes at få routeren til at fungere normalt, med ledningen til internettet i wan-porten og klienterne i lan portene, så de skulle nu have private ipaddresser.
Avatar billede gudmundp Praktikant
02. august 2005 - 01:02 #29
hvis nu du ville dele lidt point ud