Avatar billede labanen Nybegynder
02. april 2005 - 19:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med afspilning fra nettet

Hej Eksperter

Jeg vil gerne se noget TV via nettet, DR's viden om redaktion ligger deres udsendelser ud på nettet som mediaplayer klip. Men jeg kan af mystiske årsager ikke se disse klip.

Jeg har installeret windowsmediaplayer 10 og denne virker når jeg afspiller filer fra min egen computer.

Jeg har også servicepack 2 og mistænker denne for at være hele eller delvis problemet.

Når jeg klikker på linket "se udsendelsen" kommer der et lille popup vindue som lukkes igen på under et sekund og så sker der ikke mere, klikker jeg så igen spørger internet explorer om jeg vil åbne eller gemme filen "playlistgen.asf" åbner jeg den prøver winamp at åbne den, og det kan den ikke. Prøver jeg at gemme den og afspille dem med mediaplayer får jeg denne besked :
"Windows Media Player kan ikke afspille filen. Programmet understøtter muligvis ikke filtypen eller den codec, som filen blev komprimeret med."

Jeg er ikke helt sikker på om problemet er at servicepack2 blocker popup vinduet, eller om filtypen er associeret til et forkert program... eller noget tredje. Og jeg kan ikke i nogen af tilfældene selv løse problemet.
Avatar billede maow_mafas Nybegynder
03. april 2005 - 00:35 #1
Det kan godt være pop-up blockeren, i så fald skal du ind i internet indstillinger>sikkerheds fanen> nederst kan du slå blockeren fra, jeg sidder med samme problem det virker bare ikke ved mig! :-(
Avatar billede vejmand Juniormester
03. april 2005 - 13:45 #2
Jeg tror det er fordi du bruger Windows media player 10

DR anbefaler Windows media player 9

http://www.dr.dk/nav/help/nettvhelp.htm
Avatar billede labanen Nybegynder
03. april 2005 - 20:11 #3
tjekker lige begge dele. foreløbigt tak.
Avatar billede labanen Nybegynder
04. april 2005 - 18:30 #4
det virkede ikke nogen af delene. Jeg lukker og slukker og lever uden.