Avatar billede ahk05 Nybegynder
02. april 2005 - 18:50 Der er 3 kommentarer

Slette indhold af mappe

Hejsa!

Er der en funktion til at slette alt indholdet af en mappe i C#?

eller skal man ind og hente indholdet af mappen og slette hver fil enkeltvis i et loop?

Og hvordan skal det i så fald gøres?
Avatar billede driis Nybegynder
02. april 2005 - 18:56 #1
Du kan slette et helt directory på en gang:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/cpref/html/frlrfsystemiodirectoryclassdeletetopic.asp

Men hvis bare vil fjerne alt indholdet uden at slette mappen, skal du enumerere alle filer og underfoldere, og slette dem enkeltvis. Det kan du f.eks. gøre med DirectoryInfo.GetFiles, og dernæst FileInfo.Delete.
Avatar billede ahk05 Nybegynder
02. april 2005 - 19:23 #2
Nice :) så virker det...

takker for hjælpen :)
Avatar billede driis Nybegynder
02. april 2005 - 19:26 #3
:-)