Avatar billede anykey Nybegynder
02. april 2005 - 13:13 Der er 2 kommentarer

Applet og billeder

Hvordan kan jeg lave et applet, der med den samme kode kan loade og vise et billede, når det afvikles lokalt, men også når det afvikles fra en webserver?

Hvis jeg loader et image på følgende måde:

ImageIcon icon = new ImageIcon("pic.gif");

virker det sikker fint, når appletten ligger på en webserver, men hvis jeg afvikler den lokalt, må appletten ikke læse på filsystemet og jeg får en permission denied fejl.

Spørgsmålet er altså, hvordan jeg loader et billede, så det både kan vises, når appletten afvikles lokalt eller når appletten ligger på en webserver.

Jeg har overvejet, om det måske kunne lade sig gøre, at loade billeder direkte fra en webserver vha. URLs, da det næppe ville udgøre en sikkerhedsrisiko, når appletten afvikles lokalt.
En anden mulighed er måske er lægge hele billedet ind i et array af bytes i selve java-koden, men denne løsning på anses som en sidste udvej.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. april 2005 - 13:53 #1
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/components/applet.html#images
http://www.iam.unibe.ch/~scg/Resources/Java/Mirror/JavaTutorial11052000/uiswing/misc/icon.html

viser 2 forskellige metoder:
- lav en jar fil med applet class og image og lad appletten hente
  image fra jar filen med getresource
- lad appletten hente image fra samme server som sig selv via getcodebase
Avatar billede arne_v Ekspert
26. april 2005 - 00:29 #2
OK ?