Avatar billede pernillem Nybegynder
02. april 2005 - 12:52 Der er 6 kommentarer

Kan ikke skrive til DVD

Jeg har en kombi cd og dvd brænder i min pc - den kan uden problemer brænde cd'ere, men nu hvor jeg for første gang skal brænde en dvd (+rw) får jeg forskellige fejl.

Først fik jeg at vide, at der ikke kunne brændes på den helt nye skive, da den ikke var tom (!). Jeg prøvede herefter at slette/formatere skiven, men fik at vide at "skriveenheden blev brugt af windows", og at det derfor ikke kunne lade sig gøre. Jeg har herefter forsøgt mig med en anden helt ny skive, men når jeg forsøger at skrive til den, får jeg samme meddelelse om, at skriveenheden bruges af windows, hvorfor jeg ikke kan brænde.

Jeg har naturligvis forsøgt mig med genstart osv. og desuden sikret mig, at drevet rent faktisk burde kunne brænde dvd +rw skiver.

Nogle forslag til en løsning?
Avatar billede pernillem Nybegynder
11. april 2005 - 10:44 #1
Slet ingen forslag fra en eneste ekspert?
Avatar billede brorjeppe Nybegynder
13. april 2005 - 14:21 #2
Hvilket brænderprogram bruger du
Avatar billede pernillem Nybegynder
21. april 2005 - 10:37 #3
Jeg har aftestet med forskellige programmer - bl.a. Nero... har dog fortsat ingen succes haft med at brænde på dvd skiven
Avatar billede brorjeppe Nybegynder
21. april 2005 - 14:03 #4
Kan du afspille DVD i drevet? Er Nero opdateret, så du kan vælge mellem cd og dvd?
Avatar billede pernillem Nybegynder
21. april 2005 - 19:29 #5
Jeg kan godt afspille DVD, og det er faktisk netop lykkedes mig at brænde en dvd+rw med Sonic's RecordNow... Mht. Nero så er det version 5.5 jeg bruger - og det ser ikke ud til, at den skelner mellem CD og DVD, så det er nok der, noget af problemet ligger. Men stadigvæk underligt, at WinXP ikke registrerer, at det er en tom dvd-skive, jeg putter i drevet men i stedet fortsat opfatter den som en skive af cd-format, hvorfor jeg ikke kan slette/formatere den via stifinder
Avatar billede brorjeppe Nybegynder
21. april 2005 - 23:38 #6
Jeg mener at du skal have nero 6.0 eller højere for at brænde dvd.Men hvis du kan bruge Sonic's RecordNow,må der også være en mulighed for at slette/formatere skiven.