Avatar billede moore Nybegynder
02. april 2005 - 09:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

fra Access til MySQL

Hej

Jeg skal til at skifte webhotel, og de understøtter kun MySQL. Men jeg aner ikke lige forskellen på de 2.

Har følgende kode.. Men hvordan laver man det lige om til MySQL ??

---------------- tourdate.asp --------------------------

<%@ Language=VBScript %>
<!--#include File="tabel.asp"-->

<html>
<style type="text/css">
<!--
a:hover {  font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10pt; font-weight: bold; color: #CCCCCC; text-decoration: none}
-->
</style>
<link rel="stylesheet" href="style.css"></head>

<body >
<table width="100%" border="0" cellspacing="1" cellpadding="1">
  <tr>
    <td>
      <p align=center> Tour listen er under konstant opdatering! </p>
      <%

dim objConn, oRS, SQL

Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

'--oprette recordset
objconn.open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & server.mappath("tourdate/spilletider.mdb")
Set oRS = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

'--Åbne recordset
set oRS = objConn.Execute("SELECT Spillested, Ugedag, Spilletid, Byen, Dato FROM spilletider order by dato")

'--Udskriv poster

Tabel oRS

oRS.Close
Set oRS = Nothing
objConn.Close
Set objConn = Nothing
%>

</td>
  </tr>
</table>
</body>
</html>

--------------------- tabel fil-------------------------

<center>
<%
Sub Tabel(Byref objRecordSet)
    Dim i
    Response.Write"<TABLE BORDER=1  CELLSPACING=0 CELLPADDING=2 ALIGN=CENTER frame=below>"

    'udskriv header( feltnavn)
    Response.Write "<tr bgColor=#CDC9C9>"

        For i = 0 to objRecordset.Fields.Count - 1

            Response.Write "<td><font face=arial size=1><b>" & objRecordset.fields.item(i).name & "</b></font></td>"
        Next

    Response.Write "</tr>"

    'udskriv krop (feltpost)
    j=0
    Do While Not objRecordset.EOF
    j=j+1
        if(j mod 2)=0 then
        Response.Write "<tr bgColor=#F8F8FF>"
        else Response.Write "<tr bgColor=#E8E8E8>"
        End if
        For i = 0 to objRecordset.Fields.Count - 1
            Response.Write "<td><font face=arial size=2>" & objRecordset.fields.item(i).value & "</font></td>"
        Next
        objRecordset.MoveNext

        Response.Write "</tr>"

    Loop

    Response.Write "</table>"
End Sub
%>
</center>
Avatar billede arne_v Ekspert
02. april 2005 - 10:04 #1
Du starter med at rette

objconn.open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & server.mappath("tourdate/spilletider.mdb")

til

objconn.open  "Provider=MySQLProv;Data Source=dindatabase;User Id=dinbruger;Password=ditpassword;"

og se om der så skal mere til
Avatar billede 2kbo Nybegynder
02. april 2005 - 14:20 #2
Selve sproget du bruger til at kommunikere med Access er identisk med sproget til MySQL, det hedder SQL.

Så som det første skal du selvfølgelig fortælle serveren at du bruger MySQL og ikke Access, men det har arne_v beskrevet. Der er en lille guide hvis arne_v's løsning ikke fungere her: http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=14#mysql. Skulle dette ikke virke, så er der sikkert en guide hos din webhotels udbyders hjemmeside.

Dernæst skal du have konverteret dine tabeller. Det kan gøres med MdbToMySQL XP som du finder her: http://www.snapfiles.com/download/dlmdbmysql.html. Det konvertere dine Access tabeller om til SQL sprog, som du kan importere til MySQL med phpMyAdmin (et web baseret MySQL administrations værktøj, det skulle gerne være med i dit webhotel)
Avatar billede moore Nybegynder
03. april 2005 - 07:58 #3
takker for svaret.. må igang med at læse osv
Avatar billede 2kbo Nybegynder
03. april 2005 - 10:03 #4
takker for point :)
Avatar billede arne_v Ekspert
03. april 2005 - 21:29 #5
Access og MySQL bruger begge SQL.

Men Access SQL og MySQL SQL. 2 forskellige dialekter.

Hvis alle dine SQL sætninger er pæn ANSI SQL så bør de virke uændret.

Men har du brugt Access SQL speciefikke features som du nu skal portere til
MySQL, så kan du godt risikere at skulle rette lidt i dine SQL sætninger.

En vennelbo, en sønderjyde og en bornholmer snakker alle dansk, men der
er alligevel lidt forskel på dialekten.