Avatar billede ameq Nybegynder
01. april 2005 - 16:24 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til windows service

Hej, jeg sider lige og arbejder med en windows servic og tænkte på hvordan man arbejder med den? f.eks sende en kommand til den så den bruger en funktion som jeg har skrevet i servicen
Avatar billede lanstorp Nybegynder
01. april 2005 - 16:52 #1
Avatar billede ameq Nybegynder
01. april 2005 - 16:56 #2
jeg har et program som kører som en servic, det ville jeg gerne kunne sende kommandoner til. Så jeg syns ikke rigtig de link hjælp mig =)
Avatar billede burningice Nybegynder
01. april 2005 - 17:10 #3
det mest oplagte vil være at bruge Remoting.

http://www.codeproject.com/Purgatory/winservicehost.asp
Avatar billede burningice Nybegynder
01. april 2005 - 17:12 #4
Avatar billede ameq Nybegynder
01. april 2005 - 19:22 #5
takker, kigger på det
Avatar billede ameq Nybegynder
02. april 2005 - 20:11 #6
cyberfessor, der stå inde på msdn (det link du gav mig)
"Clients communicate with remote objects hosted in custom executables or Windows services by using the TCP channel. "
Er det den enste måde man kan gøre det på?
Nede i bunden af siden kommer de med det her eks.

TcpChannel chan = new TcpChannel();
ChannelServices.RegisterChannel(chan);
Calculator calc = (Calculator)Activator.GetObject(
                        typeof(RemoteObject.Calculator),
                "tcp://localhost:8085/RemoteObject.Calculator");
if (calc == null)
  System.Console.WriteLine("Could not locate server");
else
  Console.WriteLine("21 + 21 is : " + calc.Add(21,21) );

Og skal bruger bruge (useing) de klasser som man også bruger i servicen?
Avatar billede burningice Nybegynder
02. april 2005 - 20:26 #7
den mest effektive måde at kommunikere mellem applikationer er via sockets. Man kan godt  begynde at rode med Windows Messages, men det bliver hurtigt noget rod. Du tænker sikker alt muligt med netkort og alt muligt, men så længe det foregår på samme maskine sker det over LoopBack og der skal man ikke tænke på decideret netværk som sådan.

Det man normalt gør er at lave et/flere interfaces som klasserne på serveren implementerer og klienten har adgang til. På den måde ved clienten hvilke metoder der er adgang til, og hvad de returnerere.
Avatar billede ameq Nybegynder
11. april 2005 - 10:53 #8
altså lave sådan en sharing klasse?
Avatar billede burningice Nybegynder
11. april 2005 - 16:18 #9
nja.. man deler ikke selve klassen, men kun interfacet der fortæller hvilke metoder og properties klassen består af.
Avatar billede ameq Nybegynder
11. april 2005 - 18:14 #10
okey? har du et link?
Avatar billede ameq Nybegynder
11. april 2005 - 18:15 #11
for det med interface har jeg ikke arbejde super meget med
Avatar billede burningice Nybegynder
14. april 2005 - 16:58 #12
Avatar billede ameq Nybegynder
14. juni 2005 - 08:47 #13
kommer du med et svar?
Avatar billede burningice Nybegynder
26. juni 2005 - 19:14 #14
her