Avatar billede airstrike Nybegynder
01. april 2005 - 14:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

flood i tekst

hey eksperter

Kan huske det kan lade sig gøre, kan bare ik huske hvordan!

hvis jeg nu f.eks. i en nyhedsboks vil først have overskriften til at være i venstre side og så få dato/skriveren af teksten i højre med flood?

mvh.
Airstrike
Avatar billede wanze Nybegynder
01. april 2005 - 16:49 #1
Flood? Jeg går udfra at du menter float, altså at tingene flyder til forskellige sider.

Float er en CSS-funktion, som du kan bruge som fx:

<div>
I denne division er der ikke angivet noget float, og den vil derfor automatisk flyde til venstre, som standard.
</div>

<div style="float:right">
I denne division er der angivet en flydning til højre, hvilket vil resulterer i at denne bokse vil stå i højre side.
</div>
Avatar billede airstrike Nybegynder
01. april 2005 - 18:05 #2
det er flot ja.. :) men.. hvis vi så forestiller os at jeg i en tekstboks først skal have noget til at stå til venstre og så noget der floater til højre?

<td>denne tekst skal stå til venstre <div "style="float:right">denne tekst skal stå til højre</td>

?
Avatar billede airstrike Nybegynder
01. april 2005 - 18:09 #3
det er floot ja* ;)
Avatar billede airstrike Nybegynder
01. april 2005 - 18:09 #4
argh, float!
Avatar billede airstrike Nybegynder
01. april 2005 - 18:11 #5
nå.. har fået det til at virke udfra dit første svar.. :) takker