Avatar billede edl Nybegynder
01. april 2005 - 14:30 Der er 3 kommentarer

Omskrivning fra C til VB

Hej kan i hjælpe mig med en omskrivning af denne kode fra C til VB.

<%@ Page language="c#"%>
<%@ Import Namespace="System.Drawing"%>
<%@ Import Namespace="System.Drawing.Imaging"%>
<%@ Import Namespace="System.Drawing.Drawing2D"%>
<HTML>
    <HEAD>
        <title>Scaling Images</title>
        <script language="C#" runat="server">
        bool ServerValidation()
        {
                    Regex r = new Regex(".*\\.(jpg|gif|png)$", RegexOptions.IgnoreCase|RegexOptions.Compiled);
                    return r.IsMatch(File1.PostedFile.FileName);
        }

      void Button1_Click(object Source, EventArgs e)
      {
      if (File1.PostedFile != null)
          {
            if(ServerValidation())
            {
                try
                {
                    Bitmap BitmapSource  = new Bitmap(File1.PostedFile.InputStream);

                    int DestWidth = BitmapSource.Width ;
                    int DestHeight = BitmapSource.Height;

                    Bitmap BitmapDest = new Bitmap(DestWidth,DestHeight);
                    Graphics bmpGraphics = Graphics.FromImage(BitmapDest);

                    // set Drawing Quality
                    bmpGraphics.InterpolationMode = InterpolationMode.High;

                    Rectangle compressionRectangle = new Rectangle(0, 0, DestWidth, DestHeight);
                    bmpGraphics.DrawImage(BitmapSource, compressionRectangle);

                    //BitmapDest.Save(Response.OutputStream, ImageFormat.Jpeg);

                    BitmapDest.Save((Server.MapPath("images/slideshow/Test.jpeg")), ImageFormat.Jpeg);
                    BitmapSource.Save((Server.MapPath("images/Test.jpeg")), ImageFormat.Jpeg);

                }
                catch (Exception exc)
                {
                    Span1.InnerHtml = "Error Uploading file <b>" + exc.ToString();
                }

            else
            {
                RequiredFieldValidator.Text = "<br> Vælg en fil af typen jpg, gif eller png<br>";
            }

        </script>
    </HEAD>
    <body>
Avatar billede edl Nybegynder
01. april 2005 - 14:31 #1
Denne program stump er en fed upload funktion
Avatar billede arne_v Ekspert
01. april 2005 - 15:14 #2
http://www.developerfusion.com/utilities/convertcsharptovb.aspx

giver:

Function ServerValidation() As Boolean
Dim r As Regex = New Regex(".*\.(jpg|gif|png)$", RegexOptions.IgnoreCase Or RegexOptions.Compiled)
Return r.IsMatch(File1.PostedFile.FileName)
End Function

Sub Button1_Click(ByVal Source As Object, ByVal e As EventArgs)
If Not (File1.PostedFile Is Nothing) Then
  If ServerValidation Then
    Try
      Dim BitmapSource As Bitmap = New Bitmap(File1.PostedFile.InputStream)
      Dim DestWidth As Integer = BitmapSource.Width
      Dim DestHeight As Integer = BitmapSource.Height
      Dim BitmapDest As Bitmap = New Bitmap(DestWidth, DestHeight)
      Dim bmpGraphics As Graphics = Graphics.FromImage(BitmapDest)
      bmpGraphics.InterpolationMode = InterpolationMode.High
      Dim compressionRectangle As Rectangle = New Rectangle(0, 0, DestWidth, DestHeight)
      bmpGraphics.DrawImage(BitmapSource, compressionRectangle)
      BitmapDest.Save((Server.MapPath("images/slideshow/Test.jpeg")), ImageFormat.Jpeg)
      BitmapSource.Save((Server.MapPath("images/Test.jpeg")), ImageFormat.Jpeg)
    Catch exc As Exception
      Span1.InnerHtml = "Error Uploading file <b>" + exc.ToString
    End Try
  Else
    RequiredFieldValidator.Text = "<br> Vælg en fil af typen jpg, gif eller png<br>"
  End If
End Sub
Avatar billede burningice Nybegynder
01. april 2005 - 17:18 #3
... og så hedder det c# og ikke c