Avatar billede learner Praktikant
01. april 2005 - 13:45 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

scroll i <div> virker ik som den skal i mozilla.

Hej, jeg har en div med fast højde/bredde og overflow:auto; og det virker som det skal. Men problemet er at man ikke kan bruge scroll-rullen på musen til at scrolle (kun et problem i mozilla)

Er der ik nogen der har en spændende løsning på det?

Jeg har ledt og ledt men kan ik finde nogen der har haft samme problem..

HJÆÆÆÆÆLP :o)
Avatar billede Daniel.E Praktikant
01. april 2005 - 14:04 #1
Jeg kan ikke huske det helt 100 %, men jeg er næsten sikker på at Mozilla ikke kan gøre det.

har selv lige teste, og prøvet er par forskellige ting.  Men der var også unden succes.

Skriver igen hvis jeg finder en løsning,.
Avatar billede learner Praktikant
01. april 2005 - 14:07 #2
Taaak :o)

Det ville redde min dag, for så er jeg nemlig HELT FÆRDIG MED FLERE MÅNEDERS ARBEJDE :o)
Avatar billede Daniel.E Praktikant
01. april 2005 - 14:12 #3
Jeg har været inde og kigge på:

http://www.quirksmode.org/css/overflow.html

og de plejer at have styr på tingene.  Der kan jeg heller ikke scrolle ned, når jeg bruger Mozilla.

Jeg tror det bedste du kan gøre hvis du vil have den scrol til at fungere, som du nævnte.. så skal du benytte:

<iframe width="500px" height="500px" src="http://www.google.com">

</iframe>

Men det er efter min mening lidt grimt.  MEn det er op til dig selv.  mange benytter den, men hvis du absolut vil have det til at fungere i Mozilla, så skal du bruge denne.
Avatar billede Daniel.E Praktikant
01. april 2005 - 14:15 #4
Hvis du har et problem med at benytte IFRAMES så kan du bare skrive.
Avatar billede langthjem Nybegynder
01. april 2005 - 14:15 #5
Du kan jo så vælge at style din iframe, så er der ingen som kan se forskellen!
Avatar billede Daniel.E Praktikant
01. april 2005 - 14:19 #6
Hvis du vil style dit IFRAME så kig på denne hjemmeside.  Der står beskrevet alt det du har brug for..

http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/html/iframe.html
Avatar billede Daniel.E Praktikant
01. april 2005 - 14:20 #7
I tilfælde at du kan bruge mit svar og vil give mig points.  Så giv dem til en anden.  Jeg samler ikke på points.
Avatar billede learner Praktikant
01. april 2005 - 14:20 #8
Ok, men problemet er netop at jeg havde iframe før og har bygget det hele af flere andre gode grunde...

ÆV ÆV ÆV ÆV :o(

Det må da være en måde. evt noget med onmouseover=???javascript???CSS??? eller noget
Avatar billede langthjem Nybegynder
01. april 2005 - 14:22 #9
Du kan forsøge dig med at fange musens hjul, kan ikke huske de præcise numre, men wheelup og wheeldown har også et mouseevent ID, det kan jo være du kan fange det med JavaScript DOM.
Avatar billede learner Praktikant
01. april 2005 - 14:23 #10
Hej dennis, det er michael :o)
Vi arbejdede sammen ved PM :o)
Avatar billede learner Praktikant
01. april 2005 - 14:28 #11
Nåh, men er der nogen der kan trylle det????
Avatar billede langthjem Nybegynder
01. april 2005 - 14:28 #12
Hej Mikael,
kan godt huske dig. Kan du ikke vælge at flytte designet "et niveau op", så kan ændringer gøres forholdsvis enkelt, bare nogle få timers ændringer!?
Avatar billede Daniel.E Praktikant
01. april 2005 - 14:28 #13
kan du bruge sådan noget hvor den selv scroller ned af ellerop ad, hvis man holder musen over.

Det er så mouserover vi snakke om her.
Avatar billede learner Praktikant
01. april 2005 - 14:32 #14
Kan du ikke vælge at flytte designet "et niveau op"    ?????

Hvad mener du Langthjem ??
Avatar billede learner Praktikant
01. april 2005 - 14:32 #15
vb2
nej, det skal virke akkurat som i IE - ikke noget fancy halløj :o)
Avatar billede Daniel.E Praktikant
01. april 2005 - 14:37 #16
ok.  Desværre er jeg på arbejde, og har mange aftaler i dag.

kan godt kigge på tråden igen i weekenden, men så har du sikkert fundet en løsning.
Avatar billede learner Praktikant
01. april 2005 - 14:53 #17
Du er meget velkommen at kigge ind igen. Tak indtil videre :o)
Avatar billede Daniel.E Praktikant
01. april 2005 - 16:00 #18
Det var så lidt.  Men det bliver først lørdag tidligtst.
Avatar billede langthjem Nybegynder
01. april 2005 - 16:22 #19
Jeg mener at flytte selve designet et niveau op, og så vise dine emner i en iframe, det er da den letteste løsning hvis du spørger mig!
Avatar billede olebole Juniormester
01. april 2005 - 17:09 #20
<ole>

learner >> Det er der ikke rigtig nogen løsning på. Scrollwheel er en af de ting Moz aldrig har fået til at køre ordentligt - og der findes ingen realistiske 'hacks', der hjælper én udenom dens buggy opførsel  :o|

/mvh
</bole>
Avatar billede learner Praktikant
01. april 2005 - 18:28 #21
Iframe duer ik langthjem. ik til min side ihvertfald!

Ok olebole, men så må jeg undvære scroll...

Æv!

Tak for hjælpen allesammen! Og god weekend!
Avatar billede xsound Nybegynder
01. april 2005 - 23:28 #22
Mozilla kan ikke lave farve på scrollbaren !!
Avatar billede olebole Juniormester
02. april 2005 - 04:30 #23
Det er der heller ikke tale om  :)
Avatar billede learner Praktikant
04. april 2005 - 17:34 #24
Nogen der kan???
Avatar billede Daniel.E Praktikant
06. april 2005 - 09:43 #25
hej igen.  Sorry har ikke haft tid.  :(

Du finder nok en anden før mig.
Avatar billede learner Praktikant
06. april 2005 - 09:45 #26
jeg har givet op. håber andre kan hjælpe med det...
Avatar billede learner Praktikant
08. april 2005 - 18:22 #27
Der må da være en der er stædig nok til at lave det :o)

Come on!

Chickens bork boooaaaaark!........

:o) :o) :o)
Avatar billede olebole Juniormester
08. april 2005 - 22:24 #28
Hvad mener du med stædig nok? Mozilla har ikke en event, der fyres af, når du drejer på scroll-hjulet. Derfor kan det heller ikke laves i JavaScript.
Insisterer du på at få det lavet, må du fortælle, hvordan det skal gøres ... det er der nemlig ingen andre ude i virkeligheden, der ved  ;o)
Avatar billede learner Praktikant
08. april 2005 - 23:30 #29
Nå, jeg troede bare det var muligt og håbede jeg måske kunne skabe lidt motivation.. Men jeg lukker spørgsmålet her.

Tak for hjælpen allesammen :o)

Lukket!