Avatar billede milvos Nybegynder
01. april 2005 - 12:40 Der er 2 kommentarer

Mærkelig opførelse af link fra database

Jeg oplever noget meget mærkeligt på min hjemmeside Gisforum.dk

Jeg har en tabel med udtræk af sidste nye link f. eks :

http://www.gisforum.dk/links_goto.asp?id=158

Når jeg klikker på linket på forsiden kan det ikke findes, men når klikker på her:

http://www.gisforum.dk/links_showall.asp?cat_id=71&parent_id=53&sub_name=Links+til+GPS+sider&parent_name=GPS  virker det fint.

Men det er som om, at når forsiden får lov til at stå åben lidt så virker linkene på forsiden også.

Men lige når jeg starter siden virker de IKKE

Jeg har prøvet at skifte filen links_goto.asp med en der virker fra at andet site der virker, men ligemeget hjælper det.

Jeg kan IKKE finde en forklaring, håber der er hjælp at hente.
Avatar billede cpufan Juniormester
01. april 2005 - 12:49 #1
enten bliver der sat en cookie, en sessionvariabel på den nederste side,
eller også tester den øverste side om man kommer fra "et tilladt domæne", altså referer.
det er nok den øverste forklaring, da fejlen siger at der mangler et parameter, hvilket typisk vil være sat af en session-variabel.
Avatar billede milvos Nybegynder
01. april 2005 - 14:08 #2
Jeg poster lige links_goto.asp

Håber det hjælper

<%
'<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
'<> Copyright (C) 2004-2005 Tom Nance (SkyDogg) All Rights Reserved
'<> Events Suite Copyright (C) 2004-2005 Ken Smiley All Rights Reserved
'<>
'<> By using this program, you are agreeing to the terms of the
'<> GNU General Public License.
'<>
'<> This program is free software; you can redistribute it and/or
'<> modify it under the terms of the GNU General Public License
'<> as published by the Free Software Foundation; either version 2
'<> of the License, or any later version.
'<>
'<> All copyright notices regarding MaxWebPortal must remain intact
'<> in the scripts and in the outputted HTML.
'<> The "powered by" text/logo with a link back to
'<> http://www.maxwebportal.info in the footer of the pages MUST
'<> remain visible when the pages are viewed on the internet or intranet.
'<>
'<> Support can be obtained from support forums at:
'<> http://www.maxwebportal.info
'<>
'<> Email: maxweb@maxwebportal.info
'<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
'***********************************************************************
'** Copyright (C) 2001 - 2004 Max Yuan All Rights Reserved
'**
'** By using this program, you are agreeing to the terms of the
'** GNU General Public License.
'**
'** This program is free software; you can redistribute it and/or
'** modify it under the terms of the GNU General Public License
'** as published by the Free Software Foundation; either version 2
'** of the License, or any later version.
'**
'** All copyright notices regarding MaxWebPortal must remain intact
'** in the scripts and in the outputted HTML.
'** The "powered by" text/logo with a link back to
'** http://www.maxwebportal.com in the footer of the pages MUST
'** remain visible when the pages are viewed on the internet or intranet.
'**
'** Support can be obtained from support forums at:
'** http://www.maxwebportal.com
'**
'** Email: maxwebportal@hotmail.com
'** ICQ: 148111300
'***********************************************************************
%><!-- #INCLUDE FILE="config.asp" -->
<!-- #INCLUDE FILE="inc_functions.asp" -->

<%

set my_Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
my_Conn.Open strConnString

mode = Request.QueryString("mode")

if mode <> "random" then
linkid = Request.QueryString("id")
    if IsNumeric(linkid) = True then
        linkid = cLng(Request.QueryString("id"))
    else
        Response.write "File not Found"
        Response.End
    end if

    lastdate = Request.Cookies("date")
    lastid = Request.Cookies("linkid")

    if lastid <> linkid then
        my_Conn.Execute("UPDATE links SET Hit = HIT + 1 Where link_ID =" & linkid)
        Response.Cookies("linkid") = linkid
        Response.Cookies("linkid").Expires = dateadd("d",7,strForumTimeAdjust)
    end If
    dim rs
    Set rs = my_Conn.Execute("SELECT URL FROM LINKS WHERE LINK_ID = " & linkid)
    linkurl = RS("URL")
    set rs = nothing
else
    strSQL = "SELECT top 1 LINK_ID FROM LINKS ORDER BY LINK_ID DESC"
    Set rsLink = my_CONN.Execute(strSQL)
    if not rsLink.eof then
        intUpperLinkID = rsLink("Link_ID")
    end if
    set rsLink = nothing
    Response.Write intUPperLinkID

    blnRandomLinkExist = false
    dim rsRandomLink
    set rsRandomLink = server.CreateObject("adodb.recordset")
    do While not blnRandomLinkExist
        Randomize
        intLinkID = Int((intUpperLinkID + 1) * Rnd)
        strRandomLinkSQL= "SELECT URL FROM LINKS WHERE LINK_ID = " & intLinkID
        rsRandomLink.open strRandomLinkSQL, my_Conn
        if rsRandomLink.eof then
            blnRandomLinkExist = false
        else
            blnRandomLinkExist = true
            linkurl = rsRandomLink("URL")
        end if
        rsRandomLink.Close
    loop
    set randomLINKRS = nothing
end if
my_Conn.Close
set my_Conn = nothing
Response.Redirect (linkurl)
%>