Avatar billede wimmer Nybegynder
31. marts 2005 - 20:28 Der er 43 kommentarer

HijackThis LOG

Hejsa.. Jeg tror jeg har en del snavs på min pc, så derfor smider jeg lige en HJT log fil op, hvis der er nogen der gider at scanne den for snavs..

Det skal siges at jeg bruger flg. programmer til beskyttelse:
McAffe Firewall PRO
AVAST virus huttelihut
Spybot S & D
Spybot
EmpTemp
IE-SPYAD
SpywareGuard
Og så har jeg lukket for Dcom- med det der dcomb et eller andet..

Og så til loggen:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Guardian\CMGRDIAN.EXE
C:\WINDOWS\System32\iexplore.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Documents and Settings\Adm!n\Skrivebord\iclogin1.2.exe
C:\WINDOWS\System32\BacsTray.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe
C:\programmer\valve\steam\steam.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KHALMNPR.EXE
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\System32\pkktzr.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee Firewall\CPD.EXE
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Adm!n\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.tweak.dk/forum
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://login1.telia.com/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: (no name) - {ACB1E670-3217-45C4-A021-6B829A8A27CB} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [McAfee Guardian] "C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Guardian\CMGRDIAN.EXE" /SU
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Internet Explorer] C:\WINDOWS\System32\iexplore.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [IC Login] "C:\Documents and Settings\Adm!n\Skrivebord\iclogin1.2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [bacstray] BacsTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Services] C:\WINDOWS\System32\pkktzr.exe
O4 - HKCU\..\Run: [McAfee.InstantUpdate.Monitor] "C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe" /STARTMONITOR
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\programmer\valve\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: Hardware Clock Driver (hwclock) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\hwclock.exe
O23 - Service: McAfee Firewall - Unknown owner - C:\Programmer\McAfee\McAfee Firewall\CPD.EXE" /SERVICE (file missing)

På Forhånd tak

//wimmer
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. marts 2005 - 20:31 #1
Kigger på den
Avatar billede wimmer Nybegynder
31. marts 2005 - 20:36 #2
ok
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. marts 2005 - 20:46 #3
Følg vejledningen her: http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm (punkt 6). Fix disse med HijackThis:
C:\WINDOWS\System32\iexplore.exe
C:\WINDOWS\System32\pkktzr.exe
O3 - Toolbar: (no name) - {ACB1E670-3217-45C4-A021-6B829A8A27CB} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Internet Explorer] C:\WINDOWS\System32\iexplore.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Services] C:\WINDOWS\System32\pkktzr.exe
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O23 - Service: Hardware Clock Driver (hwclock) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\hwclock.exe

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vi skal kunne se dine skjulte filer for at finde snavs, der skal slettes manuelt. Det er en del af processen.

Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Disse programmer/filer/mapper skal slettes i fejlsikret tilstand. Du genstarter og trykker F8 når Windows starter op.

Søg efter disse filer - sælet dem når de er lokaliseret:
C:\WINDOWS\System32\iexplore.exe (husk at tjekke at du sletter den der ligger i C:\WINDOWS\System32)
pkktzr.exe
related.htm - skal ligge i C:\Windows\Web
hwclock.exe

Genstart til normal og smid en ny log herind til tjek.
Avatar billede kalp Novice
31. marts 2005 - 20:48 #4
Godt gået stigers:) var ikke sikker på du ville tage hwclock.exe med men det gjorde det.. det er sikkert også den som skaber en masse problemer.

Til spørgeren.. hvad er denne?
C:\Documents and Settings\Adm!n\Skrivebord\iclogin1.2.exe
Avatar billede wimmer Nybegynder
31. marts 2005 - 21:52 #5
iclogin er et login program til min netforbindelse
Avatar billede wimmer Nybegynder
31. marts 2005 - 22:15 #6
Det var ikke dem allesammen jeg kunne finde i HJT og da jeg søgte i fejlsikret tilstand men her er den nye log:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Guardian\CMGRDIAN.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Documents and Settings\Adm!n\Skrivebord\iclogin1.2.exe
C:\WINDOWS\System32\BacsTray.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\System32\vhfsu.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe
C:\programmer\valve\steam\steam.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KHALMNPR.EXE
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee Firewall\CPD.EXE
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Documents and Settings\Adm!n\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.tweak.dk/forum
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://login1.telia.com/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [McAfee Guardian] "C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Guardian\CMGRDIAN.EXE" /SU
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [IC Login] "C:\Documents and Settings\Adm!n\Skrivebord\iclogin1.2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [bacstray] BacsTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Services] C:\WINDOWS\System32\vhfsu.exe
O4 - HKCU\..\Run: [McAfee.InstantUpdate.Monitor] "C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe" /STARTMONITOR
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\programmer\valve\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: Hardware Clock Driver (hwclock) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\hwclock.exe
O23 - Service: McAfee Firewall - Unknown owner - C:\Programmer\McAfee\McAfee Firewall\CPD.EXE" /SERVICE (file missing)
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. marts 2005 - 22:26 #7
ok - kigger igen :)
Avatar billede wimmer Nybegynder
31. marts 2005 - 22:27 #8
lyder godt =)
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. marts 2005 - 22:31 #9
Fix disse i normal tilstand:
C:\WINDOWS\System32\vhfsu.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Services] C:\WINDOWS\System32\vhfsu.exe
O23 - Service: Hardware Clock Driver (hwclock) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\hwclock.exe

Genstart og ny log.
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. marts 2005 - 22:32 #10
kalp> hwclock.exe har jeg set flere gange, og hver gang den er fjernet ser det ud til at det hjælper, så den skal nemlig væk :)
Avatar billede kalp Novice
31. marts 2005 - 22:33 #11
john_stigers>> I know:) Har nemlig fjernet den mange mange gange nu og sjovt nok er der ikke meget info om den.
Avatar billede wimmer Nybegynder
31. marts 2005 - 22:40 #12
C:\WINDOWS\System32\vhfsu.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Services] C:\WINDOWS\System32\vhfsu.exe

De ligger ikke i HJT når jeg laver en scan... =/
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. marts 2005 - 22:46 #13
Du scanner i normal tilstand nu, ikke sandt?
Avatar billede wimmer Nybegynder
31. marts 2005 - 22:46 #14
Den nye Log:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Guardian\CMGRDIAN.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Documents and Settings\Adm!n\Skrivebord\iclogin1.2.exe
C:\WINDOWS\System32\BacsTray.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe
C:\programmer\valve\steam\steam.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KHALMNPR.EXE
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee Firewall\CPD.EXE
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Documents and Settings\Adm!n\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.tweak.dk/forum
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://login1.telia.com/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [McAfee Guardian] "C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Guardian\CMGRDIAN.EXE" /SU
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [IC Login] "C:\Documents and Settings\Adm!n\Skrivebord\iclogin1.2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [bacstray] BacsTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
O4 - HKCU\..\Run: [McAfee.InstantUpdate.Monitor] "C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe" /STARTMONITOR
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\programmer\valve\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: Hardware Clock Driver (hwclock) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\hwclock.exe
O23 - Service: McAfee Firewall - Unknown owner - C:\Programmer\McAfee\McAfee Firewall\CPD.EXE" /SERVICE (file missing)
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. marts 2005 - 22:48 #15
Har du fixet denne hver gang?
O23 - Service: Hardware Clock Driver (hwclock) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\hwclock.exe
Avatar billede kalp Novice
31. marts 2005 - 22:49 #16
stigers>> den skal slettes manuelt:)
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. marts 2005 - 22:51 #17
Jamen så skriver jeg slettet i stedet for fixet ;)

Det bad jeg spørger om 20:46:23 :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. marts 2005 - 22:52 #18
kalp> afslutter du denne? Jeg vil se dyner nu.

wimmer> jeg smider et svar, som du kan accaptere sammen med kalps svar, når han har hjulpet færdig ;)
Avatar billede wimmer Nybegynder
31. marts 2005 - 22:57 #19
Jeg har kun fixet den.. Skal jeg bare søge på den??
Avatar billede kalp Novice
31. marts 2005 - 23:00 #20
Du skal i fejlsikret tilstand søge efter finde filen her

C:\WINDOWS\System32\hwclock.exe

slette den og så i hijackthis også fixe den der.
Avatar billede passiv Nybegynder
31. marts 2005 - 23:36 #21
Klik på Start->Kør, skriv Regedit og klik OK.
Klik dig frem til:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services
Find undermappen "Hardware Clock Driver (hwclock)", højreklik på den og slet den.
Luk Regedit.
Slet filen bagefter.
Avatar billede kalp Novice
31. marts 2005 - 23:39 #22
Han kan sagtens slette den i fejlsikret tilstand uden at åbne regedit.. problemet er at han bare ikke  har gjort dette.
Avatar billede wimmer Nybegynder
01. april 2005 - 14:30 #23
Kunne ikke finde filen ved at søge på den så jeg gjorde som passiv sagde.. er der der skal fjernes eller er den clean nu??
Avatar billede kalp Novice
01. april 2005 - 14:35 #24
send lige en ny log så skal jeg se:)
Avatar billede wimmer Nybegynder
01. april 2005 - 14:37 #25
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Guardian\CMGRDIAN.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Documents and Settings\Adm!n\Skrivebord\iclogin1.2.exe
C:\WINDOWS\System32\BacsTray.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KHALMNPR.EXE
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee Firewall\CPD.EXE
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Adm!n\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.tweak.dk/forum
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://login1.telia.com/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [McAfee Guardian] "C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Guardian\CMGRDIAN.EXE" /SU
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [IC Login] "C:\Documents and Settings\Adm!n\Skrivebord\iclogin1.2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [bacstray] BacsTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
O4 - HKCU\..\Run: [McAfee.InstantUpdate.Monitor] "C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe" /STARTMONITOR
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\programmer\valve\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: McAfee Firewall - Unknown owner - C:\Programmer\McAfee\McAfee Firewall\CPD.EXE" /SERVICE (file missing)
Avatar billede kalp Novice
01. april 2005 - 14:39 #26
Den er ren nu:)
Avatar billede wimmer Nybegynder
01. april 2005 - 14:47 #27
læækert.. kalp smid lige et svar så deler i pointene
Avatar billede kalp Novice
01. april 2005 - 17:30 #28
Det får du her:)

Og det er altid lækkert når ens pc er ren for alt det der bras:)
Avatar billede passiv Nybegynder
02. april 2005 - 07:39 #29
Kommentar: kalp 31/03-2005 23:39:53>> Nej, det er hele pointen, servicen SKAL alettes.
Avatar billede passiv Nybegynder
02. april 2005 - 07:40 #30
alettes=Slettes
Avatar billede kalp Novice
02. april 2005 - 12:11 #31
passiv >> ja det ved jeg... og man behøver ikke hoppe ud i regedit for at gøre det når hijackthis fint kan gøre det for en.
Avatar billede passiv Nybegynder
02. april 2005 - 12:49 #32
Det er problemet i en nøddeskal, HJT fjerner ikke Servicen fra Tjenester, derfor skal den slettes med Regedit.
Avatar billede kalp Novice
02. april 2005 - 12:52 #33
tjah medmindre den ligger flere steder i registry så ja så fjernes den ikke fra

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services

men er det dens placering så nej så fjerner hijackthis den også!

men under alle omstændigheder så er det mere en rigeligt at slette filen og fixe den i hijackthis for så kan den bestemt ikke gøre mere. Det har været min fremgangsmåde i de ca. 5 gange jeg har stødt på den og det virker fint.
Avatar billede passiv Nybegynder
02. april 2005 - 19:33 #34
Så kan man bare undre sig over at det dukker op i hver eneste log, efter spørger har fixet den.
Det er ikke kun i denne log det skinner igennem.
Men OK, det er dit valg, jeg foretrækker bare at rense folk helt.
Avatar billede tafkab Nybegynder
02. april 2005 - 19:47 #35
Det er godt nok sløjt at man vil tage folks point men ikke hjælpe dem helt færdig!
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. april 2005 - 20:23 #36
tafkab> spørger ER hjulpet færdig!!??
Avatar billede kalp Novice
02. april 2005 - 20:59 #37
tafkab >> Hvad snakker du ? kom lige flyvende ind i en "debat" du åbenbart har misforstået!

passiv >> Det er noget p**, at sige jeg ikke får renset en log helt. Lig lige mærke til en ting! Når den dukker op igen er det fordi det er spørgeren som IKKE gå ind og sletter filen! men kun fixer i hijackthis og JA det er IKKE nok!

Jeg har sgu brugt denne fremgangsmåde HVER gang og det virker perfekt! Ser jeg en log hvor den absolut ikke vil dø så vil jeg heller ikke nøjes med at sige han skal kigge her

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services

men søge i regedit på filnavnet for så ligger den sig åbenbart flere steder end hvad hijackthis lige har set (og ellers kan hijackthis bare ikke komme af med den)

Men hvis du virkelig vil.. så skal jeg da nok finde dig et par tråde hvor vi gør det på den måde vi har gjort det her.
Avatar billede passiv Nybegynder
02. april 2005 - 21:26 #38
Det behøver du ikke spilde tid på, den dårlige Service SKAL fjernes, det gælder både når det er virus som her og når vi taler CWS.
Avatar billede kalp Novice
02. april 2005 - 21:34 #39
passiv >> skal vi ikke bare konkludere, at du løser problemer på din måde og jeg på min:) Nu var det godt nok john_stigers der kom med proceduren her, men var helt enig med ham! og den eneste grund til den ikke forsvandt var fordi spørgeren ikke slettede den manuelt.

Læs

Kommentar: wimmer

Jeg holder stadig ved at det er nok først at slette den og fixe den i hijackthis.... Der er ingen af de logge jeg har set den i hvor den er vendt tilbage efter disse skridt.
Avatar billede kalp Novice
08. april 2005 - 14:04 #40
vimmer?
Avatar billede kalp Novice
17. april 2005 - 02:41 #41
?
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. april 2005 - 11:32 #42
kalp> du har renset den...
http://www.eksperten.dk/spm/606152
Avatar billede kalp Novice
17. april 2005 - 11:42 #43
så burde denne tråd jo være lukket:)