Avatar billede hundevennen Nybegynder
31. marts 2005 - 19:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

asp forbindelse til SQL database

Jeg styre et intranet med en webserver win2k med IIS 5.5 - adgang til dette styre i active directory og adgang til intranettet er på IIS sat til windows authentication. alt har kørt med accessbaser på samme server, men nu har jeg fået en win2003 server med sql server og har omlagt en database til denne.
Jeg kan ikke få forbindelse jeg får fejlen NT AUTHORITY/ANONYMOUS LOGON failed, - er der en med en go ide til at få løst dette?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
31. marts 2005 - 22:46 #1
tjaatjoo måske.
Hvad har du startet SQLserver servicen og SQLserveragenten med? De skal startes med en domainadmin account (kunne være administrator, men ikke videre sikkerhedsmæssigt smart, men prøv)
Avatar billede hundevennen Nybegynder
01. april 2005 - 10:59 #2
begge er startet
Avatar billede zedios Nybegynder
04. april 2005 - 10:18 #3
Det lyder mere som at problemet er at du prøver at tilgå din sql server med IUSR_<computername>

Hvad er din connection string i asp sat op til? Intergrated security eller bruger du et sql server login?

Du kan enten sætte IUSR_<computername> op på din SQL server og give denne adgang eller vælge at oprette en sql server bruger til at tilgå databasen med som i nedenstående connection string:

Provider=SQLOLEDB; Data Source=server_name_or_address; Initial Catalog=database_name; User ID=username; Password=password;

Se for mere info:
http://www.asp101.com/articles/john/connstring/default.asp
Avatar billede hundevennen Nybegynder
05. april 2005 - 10:05 #4
zedios jeg kører integrated authentication på min webserver og vil bruge den validering af mine brugere der sker op mod AD til adgang til sqlserveren
Avatar billede hundevennen Nybegynder
05. april 2005 - 13:37 #5
lukker her