Avatar billede knx Nybegynder
31. marts 2005 - 18:16 Der er 1 kommentar

Mybook 223 (Uniwill) Power Cinema Linux/ WinXP installation?

Jeg har lige købt en Mybook223 (Uniwill) og vil gerne tjekke PowerCinema ud. Jeg har dog lidt problemer med at få det installeret korrekt.

Når jeg skal vælge partitionen som PowerCinema skal ligge på, kan installationsprogrammet ikke oprette en passende partition...

Jeg vil gerne have mindst 2 partitioner - 1 til Windows og 1 til mine data - udover den PowerCinema skal ligge på (den vil ikke kunne ses i Windows alligevel, da det jo er Linux)

Jeg har prøvet:
1. At lave en partition på 15GB til Windows vha Windows installations-cd'en og efter resten upartitionere og uformmateret.
2. At lave en primær partition på 550mb til PowerCinema og en efterfølgende som jeg lagde windows på.
3. At lave en primær partition til Windows og en efterfølgende til PowerCinema.

I alle tilfælde kan PC-installationsprogrammet ikke oprette den partition den skal bruge.

Jeg ved ikke om det er info nok, men hvis I skal vide mere kan I bare spørge...

Håber I kan hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2005 - 19:01 #1
Det lyder helt forkert men du kan besøge http://www.helgec.dk/bootcd.html lav den bootcd, slet dine evt partitioner med "delpart.exe" opret en ny FAT#" partition på 15 GB. genstart med Win-xp cd-en, installer XP