Avatar billede linemus83 Nybegynder
31. marts 2005 - 14:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Stored Procedure til udtrækning

Hejsa,

Jeg har en stores procedure, der udtrækker alle indbetalinger ved hhv. et kassekontor og en information:

CREATE PROCEDURE dbo.getAllIndbetalinger

@parmStartNr varchar(10),
@parmSlutNr varchar(10),
@parmSalgsted varchar(15)

AS

if @parmStartNr!="TOM" and @parmSlutNr="TOM"
  SELECT Bestilling, Dato, Konto, Bruger, Belob  FROM Indbetalinger where Konto = @parmSalgsted and  Bestilling >= @parmStartnr

if @parmStartNr!="TOM" and @parmSlutNr!="TOM"

SELECT Bestilling, Dato, Konto, Bruger, Belob FROM Indbetalinger where Konto = @parmSalgsted and  Bestilling >= @parmStartnr  and Bestilling <= @parmSlutnr

else

SELECT Bestilling, Dato, Konto, Bruger, Belob  FROM Indbetalinger where Konto = @parmSalgsted
GO

Jeg vil så gerne have lavet en lignende stored procedure, men denne skal udtrække en liste over de indbetalinger som er foretaget siden man sidst valgte det pågældende indbetalingssted.

Nogen, der kan hjælpe ?

Mvh Line
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
31. marts 2005 - 14:38 #1
Vil gerne hjælpe, men kan du ikke lige stille 4 linjer med data op, så kan man kan se hvad det er du jagter?
Avatar billede jtbroad Nybegynder
01. april 2005 - 13:36 #2
du skulle nok have sat den op sådan at der sættes en timestamp for den Salgsted hver gang proceduren kaldes. Derefter kan man brug den tidspunkt som en af select parametrene. Dvs. hvor dato > timestamp hvor konto = valgt konto.
Avatar billede linemus83 Nybegynder
04. april 2005 - 10:30 #3
.