Avatar billede atrejua Nybegynder
31. marts 2005 - 13:48 Der er 8 kommentarer

vb.net og <input type="file">

Hej
Jeg er igang med at lave en browse-fil input-control, hvor jeg skal hente en fil, hvor navnet skal vises i den textboxen, og hvor man skal kunne trykke upload fil. Dette virker. Derudover skal jeg have en anden textbox som skal vise filnavnet på den hentet fil, men dette kan jeg ikke få til at virke. Upload knappen er lavet på følgende måde:

Sub OnClick_Upload(Sender as Object, E as EventArgs)
  If Not (loFile.PostedFile Is Nothing) Then
    Try
      Dim strFileName, strFileNameChange, strFileNamePath,
      strFileFolder As String
      strFileFolder = Context.Server.MapPath("UploadedFiles/")
      strFileName = loFile.PostedFile.FileName
      strFileName = Path.GetFileName(strFileName)
      If (NameFile.Text = "Skriv filnavn her (Ex.: navn.type)")
          strFileNamePath = strFileFolder + strFileName
          loFile.PostedFile.SaveAs(strFileNamePath)
          lblFileName.Text = strFileName
      Else
          strFileNameChange = NameFile.Text
          strFileNamePath = strFileFolder + strFileNameChange
          loFile.PostedFile.SaveAs(strFileNamePath)
          lblFileName.Text = strFileNameChange
      End If
                                        lblFileLength.Text = loFile.PostedFile.ContentLength.ToString()
        lblFileType.Text = loFile.PostedFile.ContentType
        pnStatus.Visible = True
        Catch ex As Exception
        Dim lblError As Label
        lblError = New Label()
        lblError.ForeColor = Color.Red
        lblError.Text = "Exception occurred: " + ex.Message
        lblError.Visible = True
        Page.Controls.Add(lblError)
      End Try
    End If

Og jeg har forsøgt at lave en OnClick på nr. 2 teksbox og bare sat TextBox.Text="loFile.PostedFile.FileName" - men det virker ikke.
Så er der en der kan hjælpe mig?  :-)

Mvh. Maria.
Avatar billede jakobg Nybegynder
31. marts 2005 - 13:59 #1
Må vi se koden fra din aspx-side?
Avatar billede atrejua Nybegynder
31. marts 2005 - 14:20 #2
<%@ Page Language="VB" smartnavigation="false" Trace="False" Debug="True" Explicit="true" %>
<%@    Import Namespace="Microsoft.VisualBasic" %>
<%@    Import Namespace="System" %>
<%@    Import Namespace="System.Data" %>
<%@    Import Namespace="System.IO" %>
<%@    Import Namespace="System.Web.UI.WebControls.Xml" %>
<%@ Import Namespace="System.Web.UI.HtmlControls" %>
<%@ Import Namespace="System.Drawing" %>
<%@ Import Namespace="System.Web" %>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="da" lang="da">
<head>
    <title>Konfigurator</title>
    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="/msm/css/style.css" />
    <script type="text/javaScript" src="/msm/script/utils.js"></script>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
    <script Language="VB" runat=server>

            Public Sub Page_Load(Source As Object, E As EventArgs)
                lblScript.Text      = ""
                lblMessage.Text      = ""
                pnStatus.Visible = False

                If Not Page.IsPostBack() Then
                    NameFile.Text = "Skriv filnavn her (Ex.: navn.type)"
                    ListMinuteFiles()
                End If
            End Sub

        Sub OnClick_Upload(Sender as Object, E as EventArgs)
                ' PostedFile gets access to the uploaded file specified by a client
                If Not (loFile.PostedFile Is Nothing) Then
                Try
                     Dim strFileName, strFileNameChange, strFileNamePath, strFileFolder As String
                    strFileFolder = Context.Server.MapPath("UploadedFiles/")
                     strFileName = loFile.PostedFile.FileName
                     strFileName = Path.GetFileName(strFileName)
                     If (NameFile.Text = "Skriv filnavn her (Ex.: navn.type)")
                          strFileNamePath = strFileFolder + strFileName
                          loFile.PostedFile.SaveAs(strFileNamePath)
                         lblFileName.Text = strFileName
                      Else
                          strFileNameChange = NameFile.Text
                          strFileNamePath = strFileFolder + strFileNameChange
                          loFile.PostedFile.SaveAs(strFileNamePath)
                         lblFileName.Text = strFileNameChange
                     End If
                     'strFileNamePath = strFileFolder + strFileNameChange
                     'loFile.PostedFile.SaveAs(strFileNamePath)
                     'lblFileName.Text = strFileNameChange
                     lblFileLength.Text = loFile.PostedFile.ContentLength.ToString()
                     lblFileType.Text = loFile.PostedFile.ContentType
                     pnStatus.Visible = True
                     'NameFile.Text = ""
                Catch ex As Exception
                     Dim lblError As Label
                     lblError = New Label()
                     lblError.ForeColor = Color.Red
                     lblError.Text = "Exception occurred: " + ex.Message
                     lblError.Visible = True
                     Page.Controls.Add(lblError)
                   End Try
             End If
             ListMinuteFiles()
             NameFile.Text = "Skriv filnavn her (Ex.: navn.type)"
        End Sub

            Public Sub ListMinuteFilesRec(ByRef dtaData As DataTable, strPath As String, strLocation As String)
                Dim objDirInfo As DirectoryInfo = New DirectoryInfo(strPath)

                If (objDirInfo.Exists = True) Then
                    Dim arrFileInfo As FileInfo() = objDirInfo.GetFiles()
                    Dim arrFolderInfo As DirectoryInfo() = objDirInfo.GetDirectories()
                    Dim objFile As FileInfo
                    Dim objFolder As DirectoryInfo

                    For Each objFile In arrFileInfo
                        Dim strName As String = Left(objDirInfo.Name, objDirInfo.Name.Length)
                    Dim dr As DataRow = dtaData.NewRow()
                    dr(0) = objFile.Name
                    dr(1) = objFile.DirectoryName
                        dtaData.Rows.Add(dr)
                    Next

                    For Each objFolder In arrFolderInfo
                        If strLocation <> "" Then
                            ListMinuteFilesRec(dtaData, objFolder.FullName, strLocation & " - " & objFolder.Name)
                        Else
                            ListMinuteFilesRec(dtaData, objFolder.FullName, objFolder.Name)
                        End If
                    Next
                End If

            End Sub

            Public Sub ListMinuteFiles()
                Dim strContentFolderName As String = "UploadedFiles\"
                Dim objDirInfo As DirectoryInfo = New DirectoryInfo(Server.MapPath(strContentFolderName))

                Dim dt As New DataTable()
                dt.Columns.Add(New DataColumn("doctitle", GetType(String)))
                dt.Columns.Add(New DataColumn("path",    GetType(String)))

                ListMinuteFilesRec(dt, objDirInfo.FullName, "")

                grdDocumentList.DataSource = dt
                grdDocumentList.DataBind
            End Sub

            Sub grdDocumentList_ItemCommand(source As Object, e As System.Web.UI.WebControls.DataGridCommandEventArgs)
                If (e.CommandName="ViewDocument") Then
                    Dim strDocPath As String = CType(e.Item.Cells(1).Text,String)
                    strDocPath = "UploadedFiles/" & strDocPath
                    lblScript.Text = "<" & "script>var w = window.open(""" & strDocPath & """,""viewwindow"");" & "<" & "/script>"
                End if

            If (e.CommandName="DeleteDocument") Then
                    System.IO.File.Delete(Server.MapPath("UploadedFiles/" & CType(e.Item.Cells(1).Text,String)))
                    ListMinuteFiles()
                End If
            End Sub
    </script>
    <script language="JavaScript">
        firstTime = true;
        function selectText(textBox)
        {
            if(firstTime)
            {
                 firstTime = false;
                   textBox.select();
               }
       </script>
</head>
<body MS_POSITIONING="FlowLayout">
    <form enctype="multipart/form-data" align="center" runat="server">

    <div id="content">
        <h1 align="center">[Konfigurator]</h1>

        <div id="pane" align="center">
            <a href="control.html">Historik</a><a href="konfigs.aspx">Konfig-filer</a><a href="textfiles.html">Text-filer</a>
        </div>
        <br><br>

        <div id="Upload" align="left" style="margin-left:20px;">
            <asp:label runat="server" id="FileLabel" text="Find den ønsket fil:" />
            <input id="loFile" name="loFile" type="file" length="100px" runat="server" style="Width: 400px;" /><br><br>
            <asp:label runat="server" id="NamingFileLabel" text="Ændre filnavn til:" />
            &nbsp;&nbsp;&nbsp;<ASP:TextBox id="NameFile" onclick="java script:selectText(this);" name="NameFile" type="Text" Font-Italic="True" runat="server" style="Width:325px;"></ASP:TextBox>
            <br><br>
            <pre>                <asp:button runat="server" id="UploadButton"  length="100px" OnClick="OnClick_Upload" text="Upload" BackColor="WhiteSmoke" Width="100px" BorderColor="LightGray" BorderStyle="Ridge" ForeColor="Black"/></pre>
            <P>
                <asp:panel align="center" id="pnStatus" runat="server" Visible="False">
                    <asp:Label id="lblFileName" Runat="server" Font-Bold="True"></asp:Label> uploaded<BR>File Length:
                    <asp:Label id="lblFileLength" Runat="server"></asp:Label>bytes<BR>File Type:
                    <asp:Label id="lblFileType" Runat="server"></asp:Label>
                </asp:panel>
            </P>
        </div>

        <asp:DataGrid align="center" id="grdDocumentList" CellPadding="2" AllowPaging="False" AllowCustomPaging="False" OnItemCommand="grdDocumentList_ItemCommand" runat="server">
        <HeaderStyle BackColor="#99EEBB" ForeColor="Black" Font-Bold="True" />
            <columns>
                <asp:TemplateColumn HeaderText="View">
                    <HeaderStyle HorizontalAlign="Left" Width="0px"></HeaderStyle>
                    <ItemStyle HorizontalAlign="Center" Width="0px"></ItemStyle>
                    <itemtemplate>
                        <asp:ImageButton ToolTip="View document" width="10" length="10" ImageUrl="View.gif" CommandName="ViewDocument" runat="server" />
                    </itemtemplate>
                </asp:TemplateColumn>

                <asp:BoundColumn HeaderText="DocTitle" DataField="doctitle" SortExpression="doctitle" Visible="False" />
                <asp:BoundColumn HeaderText="DocPath"  DataField="path"    SortExpression="path"    Visible="False" />

                <asp:TemplateColumn HeaderText="Delete">
                    <HeaderStyle HorizontalAlign="Left" Width="0px"></HeaderStyle>
                    <ItemStyle HorizontalAlign="Center" Width="0px"></ItemStyle>
                    <itemtemplate>
                        <asp:ImageButton ToolTip="Delete document" width="10" length="10" ImageUrl="delete.gif" CommandName="DeleteDocument" runat="server" />
                    </itemtemplate>
                </asp:TemplateColumn>

            </columns>
        </asp:DataGrid>
        <br>

        <asp:Label id="lblMessage" runat="server" />
        <asp:Label id="lblScript" runat="server" />

        <address>Copyright &copy; Software Innovation</address>
    </div>
    </form>
</body>
</html>
Avatar billede burningice Nybegynder
31. marts 2005 - 14:34 #3
du kan kun poste filen ved at trykke på den knap der er tilknyttet til file. Dvs. at når der bliver trykket på knap2 bliver filen ikke postet.

du bør i din upload-kode kunne skrive følgende LIGE EFTER denne linje
lblFileType.Text = loFile.PostedFile.ContentType

TextBox.Text = loFile.PostedFile.FileName
Avatar billede atrejua Nybegynder
31. marts 2005 - 14:48 #4
Det virker desværre ikke - der sker intet ved indsættelen af koden der...
Avatar billede burningice Nybegynder
31. marts 2005 - 14:51 #5
hvad sker der hvis du laver en

Response.Write(loFile.PostedFile.FileName) istedet?
Avatar billede atrejua Nybegynder
31. marts 2005 - 15:08 #6
nope - heller ikke :-(
Avatar billede burningice Nybegynder
31. marts 2005 - 15:37 #7
du har altså

Sub OnClick_Upload(Sender as Object, E as EventArgs)
  If Not (loFile.PostedFile Is Nothing) Then
    Try
      Dim strFileName, strFileNameChange, strFileNamePath,
      strFileFolder As String
      strFileFolder = Context.Server.MapPath("UploadedFiles/")
      strFileName = loFile.PostedFile.FileName
      strFileName = Path.GetFileName(strFileName)
      If (NameFile.Text = "Skriv filnavn her (Ex.: navn.type)")
          strFileNamePath = strFileFolder + strFileName
          loFile.PostedFile.SaveAs(strFileNamePath)
          lblFileName.Text = strFileName
      Else
          strFileNameChange = NameFile.Text
          strFileNamePath = strFileFolder + strFileNameChange
          loFile.PostedFile.SaveAs(strFileNamePath)
          lblFileName.Text = strFileNameChange
      End If
                                        lblFileLength.Text = loFile.PostedFile.ContentLength.ToString()
        lblFileType.Text = loFile.PostedFile.ContentType
        Response.Write(loFile.PostedFile.FileName)
        pnStatus.Visible = True
        Catch ex As Exception
        Dim lblError As Label
        lblError = New Label()
        lblError.ForeColor = Color.Red
        lblError.Text = "Exception occurred: " + ex.Message
        lblError.Visible = True
        Page.Controls.Add(lblError)
      End Try
    End If

Men der kommer ikke noget ud på siden. Well, så er det fordi at der ikke bliver uploadet nogen fil, du kommer aldrig ind i din første if-sætning
Avatar billede atrejua Nybegynder
07. april 2005 - 14:41 #8
Jo, filen bliver uploadet. Nå, men jeg har droppet funktionen i første omgang. Men tak for forsøget. Jeg lukker sagen..