Avatar billede taub Nybegynder
31. marts 2005 - 12:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med select

Hej,

Jeg forsøger at hente en tabel ud, hvis i der er et felt ved navn LocationID. Istedet for bare at vide et tal som der står i LocationID, vil jeg finde samme tal fra en anden table, som indeholder et navn, som jeg så vil vise.

Det her har jeg indtil videre:

SELECT tblAppartments.Size, tblAppartmentLocations.Name FROM tblAppartments, tblAppartmentLocations WHERE tblAppartmentLocations.ID = tblAppartments.LocationID

Er jeg på vildspor, eller?
Avatar billede mugs Novice
31. marts 2005 - 12:46 #1
Se på funktionen DLookUp som henter data fra en anden tabel. Dette udtryk kan du indsætte i din forespørgsel.

Søg i Ekspertens vidensbase med søgeordet dlookup. Der kommer mange spørgsmål om emnet.
Avatar billede mikkelk Nybegynder
04. april 2005 - 08:20 #2
Du kan vel bruge et join:

SELECT tblAppartments.Size, tblAppartmentLocations.Name FROM tblAppartments LEFT JOIN tblAppartmentLocations ON tblAppartmentLocations.ID = tblAppartments.LocationID
Avatar billede mikkelk Nybegynder
05. april 2005 - 09:16 #3
Kunne du bruge noget af det til noget?
Avatar billede taub Nybegynder
01. juni 2005 - 11:29 #4
Hey gutter...

Undskyld, jeg havde helt glemt dette spørgsmål...

mugs: Din løsning var ikke lige det jeg ledte efter...

mikkelk: Smid et svar...
Avatar billede mikkelk Nybegynder
22. juni 2005 - 17:08 #5
Det er helt iorden.
Hermed et svar :-)