Avatar billede linemus83 Nybegynder
31. marts 2005 - 10:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opsummering af variable i sql

Hejsa,

Jeg har en stored procedure, der udtrækker alle indbetalinger:

if @parmStartNr!="TOM" and @parmSlutNr="TOM"
SELECT Bestilling, Dato, Konto, Bruger, Belob  FROM Indbetalinger where Konto = @parmSalgsted and  Bestilling >= @parmStartnr

if @parmStartNr!="TOM" and @parmSlutNr!="TOM"

SELECT Bestilling, Dato, Konto, Bruger, Belob  FROM Indbetalinger where Konto = @parmSalgsted and  Bestilling >= @parmStartnr  and Bestilling <= @parmSlutnr
else

SELECT Bestilling, Dato, Konto, Bruger, Belob  FROM Indbetalinger where Konto = @parmSalgsted

Jeg skal så have opsummeret alle de beløb, der er indbetaling - altså variablen belob - hvordan gør jeg dette ?

Mvh Line
Avatar billede ij Nybegynder
31. marts 2005 - 10:39 #1
select sum(belob) as mySum - og så hvad dit kriterie måtte være.....
Avatar billede linemus83 Nybegynder
31. marts 2005 - 10:40 #2
Jeg er ikke helt med ?
Avatar billede ij Nybegynder
31. marts 2005 - 10:42 #3
måske er det det her du leder efter, hvis det er for det enkelte salgssted?
SELECT sum(Belob) as belob FROM Indbetalinger where Konto = @parmSalgsted
Avatar billede linemus83 Nybegynder
31. marts 2005 - 10:55 #4
Det var det der med mySum jeg ikke helt forstod.
Avatar billede ij Nybegynder
31. marts 2005 - 10:59 #5
OK men det er bare et alias, det kan du kalde hvad du vil..... næsten.
Avatar billede linemus83 Nybegynder
31. marts 2005 - 13:31 #6
Men hvis du ser på min Stored Procedure, hvordan sætter jeg det så ind i den ? Jeg ved det nemlig ikke.
Avatar billede ij Nybegynder
01. april 2005 - 09:20 #7
Det giver vel ingen mening at selecte alle parametre, da sum så vil returnere en sum for næsten hver linje, da du skal bruge group by, eller anden aggregat funktion end sum for at få flere parametre med ud?
Avatar billede linemus83 Nybegynder
04. april 2005 - 10:31 #8
.