Avatar billede linemus83 Nybegynder
31. marts 2005 - 10:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Stored Procedure

Hejsa,

Jeg har en stored procedure, der udtrækker alle indbetalinger for en bruger:

SELECT Bestilling, Dato, Konto, Bruger, Belob  FROM Indbetalinger where Bruger = @parmBruger

Men nu vil jeg gerne have en, der kun udtrækker den sidste indbetaling. Samt en, der udtrækker de 10 sidste.

Hvordan gøres dette ?

Mvh Line
Avatar billede ij Nybegynder
31. marts 2005 - 10:20 #1
SELECT top 1 Bestilling, Dato, Konto, Bruger, Belob  FROM Indbetalinger where Bruger = @parmBruger order by Dato desc

SELECT top 10 Bestilling, Dato, Konto, Bruger, Belob  FROM Indbetalinger where Bruger = @parmBruger order by Dato desc
Avatar billede dbangx Nybegynder
31. marts 2005 - 10:22 #2
hvis dato også er en tidsangivelse kan du bruge noget der ser således ud

SELECT Bestilling, Dato, Konto, Bruger, Belob  FROM Indbetalinger where Bruger = @parmBruger
ORDER BY dato DESC

med denne skulle de kome ud med den nyeste først, så kan du bare selecte så mange du vil have.
Avatar billede linemus83 Nybegynder
31. marts 2005 - 10:29 #3
Tak for det - det virker. :-)
Avatar billede ij Nybegynder
31. marts 2005 - 10:30 #4
Jamen det var så lidt, og tak for points ;-)