Avatar billede hanne-rk Nybegynder
31. marts 2005 - 00:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

indsæt i database ser forkert ud, det ændres fuldstændigt

Når jeg skal indsætte denne linie fra en semikolon separeret .txt fil:
51999;01-02-2004;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;

kommer datoen (01-02-2004) til at se sådan ud i databasen: 04-07-1894

Hvorfor i alverden gør den det?

Jeg har prøvet at lave feltet til både dato og til tekst, men med samme resultat.
Avatar billede kalp Novice
31. marts 2005 - 00:39 #1
51999;CDate(01-02-2004);0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;

hvis du kan gøre sådan så virker det.
Avatar billede hanne-rk Nybegynder
31. marts 2005 - 00:44 #2
det kan jeg desværre ikke, da .txt filen genereres af et andet program, og skal laves en opdatering hver dag.

kan jeg gøre noget ved indsæt i database?

Function replace3(VAR)
    If VAR = "" Then
        replace3 = "NULL"
    Else
        replace3 = VAR
    End If
End Function

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
conn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("../statistik/statistik.mdb")

SQL = "DELETE * FROM dyrestatistik"
conn.execute(SQL)

Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
    MYFILE = Server.Mappath("dyrestatistik.txt")
    Set CONTENT = fso.OpenTextFile(MYFILE,1)
        COUNTER = 1
        Do While not CONTENT.AtEndOfStream
            CONTENTLINE = CONTENT.readline
            CONTENTSPLIT = split(CONTENTLINE,";")
            SQL = "INSERT INTO dyrestatistik (Kundenummer, Dato, FCGram, FCKcal, RefGram1, RefKcal1, RefGram2, RefKcal2, Gram1, Kcal1, Gram2, Kcal2, AntalHanner, AntalTæver, AntalHvalpe, DyrIalt) VALUES (" & replace3(CONTENTSPLIT(0)) & ", " & replace3(CONTENTSPLIT(1)) & ", " & replace3(CONTENTSPLIT(2)) & ", " & replace3(CONTENTSPLIT(3)) & ", " & replace3(CONTENTSPLIT(4)) & ", " & replace3(CONTENTSPLIT(5)) & ", " & replace3(CONTENTSPLIT(6)) & ", " & replace3(CONTENTSPLIT(7)) & ", " & replace3(CONTENTSPLIT(8)) & ", " & replace3(CONTENTSPLIT(9)) & ", " & replace3(CONTENTSPLIT(10)) & ", " & replace3(CONTENTSPLIT(11)) & ", " & replace3(CONTENTSPLIT(12)) & ", " & replace3(CONTENTSPLIT(13)) & ", " & replace3(CONTENTSPLIT(14)) & ", " & replace3(CONTENTSPLIT(15)) & ")"
            conn.execute(SQL)
            COUNTER = COUNTER + 1
        Loop
    CONTENT.Close
set fso = Nothing

conn.Close
Set conn = Nothing
Avatar billede kalp Novice
31. marts 2005 - 02:46 #3
Har du hotel hos www.webdomain.dk ? lige før jeg tror det er deres server som gør det!
Avatar billede fennec Nybegynder
31. marts 2005 - 08:21 #4
Du kan godt gøre noget i indsættelsen. Jeg ville starte med at sætte # omkring datoen:

SQL = "INSERT INTO dyrestatistik (Kundenummer, Dato, FCGram, FCKcal, RefGram1, RefKcal1, RefGram2, RefKcal2, Gram1, Kcal1, Gram2, Kcal2, AntalHanner, AntalTæver, AntalHvalpe, DyrIalt) VALUES (" & replace3(CONTENTSPLIT(0)) & ", #" & replace3(CONTENTSPLIT(1)) & "#, " & replace3(CONTENTSPLIT(2)) & ", " & replace3(CONTENTSPLIT(3)) & ", " & replace3(CONTENTSPLIT(4)) & ", " & replace3(CONTENTSPLIT(5)) & ", " & replace3(CONTENTSPLIT(6)) & ", " & replace3(CONTENTSPLIT(7)) & ", " & replace3(CONTENTSPLIT(8)) & ", " & replace3(CONTENTSPLIT(9)) & ", " & replace3(CONTENTSPLIT(10)) & ", " & replace3(CONTENTSPLIT(11)) & ", " & replace3(CONTENTSPLIT(12)) & ", " & replace3(CONTENTSPLIT(13)) & ", " & replace3(CONTENTSPLIT(14)) & ", " & replace3(CONTENTSPLIT(15)) & ")"

Desuden skal formatet være mm-dd-yyyy og det kan jeg ikke se om det er ud fra den dato du har vist.
Avatar billede hanne-rk Nybegynder
31. marts 2005 - 12:24 #5
#  se det hjalp jo vildt.
Hvornår skal man bruge den?

svar lige og 1000 tak for hjælpen
Avatar billede fennec Nybegynder
31. marts 2005 - 12:39 #6
Der skal # omkring alle datoer (andre databaser bruger '). Dog ikke om datofunktioner. F.eks.

insert into enTabel(dato1, dato2) values(#31-03-2005#,now())
update enTabel set dato1=#31-03-2005# where dato2=#01-01-2005#

Husk også at tjekke at datoerne bliver indsat rigtigt. Access bruger jo mm-dd-yyyy formatet så vis din tekstfil er med DK format (dd-mm-yyyy) bytter den om på alle dage og måneder. Hvis en af tallene er over 12 kan den dog godt indsætte i DK format.

#12-01-2005# bliver indsat som 1 dec 2005
#13-01-2005# bliver indsat som 13 jan 2005
Avatar billede hanne-rk Nybegynder
31. marts 2005 - 12:42 #7
1000 tak for hjælpen