Avatar billede mysupport Nybegynder
30. marts 2005 - 15:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sortering på aldersintervaller i forespørgsel

Hej,
Er ny på access, og er blevet betroet en opgave der overstiger min kunnen...

Databasen er en kundeundersøgelse.

Jeg er ved at lave en forespørgsel der skal kunne sortere en række svarmuligheder efter et aldersinterval.
Jeg har 3 felter i forespørgslen. Skema (primærnøgle) Første besøg, samt "Født".  På baggrund af Født har jeg lavet et felt der indeholder alder (ved brug af datediff). Den giver alderen som yy. Jeg vil gerne have sorteret dette felt i 10 års intervaller, eks 0-10 år 11-20 år osv.
Det skal gerne munde ud i, et antal af kunder i hver aldersgruppe.

Hvis vi skal ud i noget med kode o.lign. er en udførlig vejledning meget velkommen :-) er som nævnt noob.
Avatar billede mugs Novice
30. marts 2005 - 15:48 #1
Jeg har en lille testdb der viser hvordan. Blot læg din e-mail.
Avatar billede mysupport Nybegynder
30. marts 2005 - 15:50 #2
webmaster@mbhonline.dk
Tak
Avatar billede mugs Novice
30. marts 2005 - 15:56 #3
Sendt.
Avatar billede mysupport Nybegynder
30. marts 2005 - 16:08 #4
Tak for hurtig respons