Avatar billede madskp Nybegynder
30. marts 2005 - 14:13 Der er 5 kommentarer

Opdatere felter i et regneark med felter fra et andet regneark

Jeg har et Excel regneark der indeholder et ugeskema med forskellige oplysninger i. En gang om dagen få jeg et nyt skema og skal have opdatere det første med de nye oplsyninger i nummer 2.
Det er vigtigt at det er det oprindelige skema der bliver brugt og det må derfor ikke overskrives kun felterne i det må blive opdateret. Det er heller ikke nok at kopiere oplysningerne over manuelt det vil være for tidskrævende. Er der mon nogen der har en løsning på dette?
Avatar billede frezzer81 Nybegynder
30. marts 2005 - 16:43 #1
Ved ikke helt om det er dette du leder efter:

=[regneark.xls]ark1!A1

så hvis det excel dokument du har fra skolen nu hedder "regneark.xls" vil det felt du nu skriver koden i vise dig hvad der står i regneark.xls på ark1 og i felt A1.
Avatar billede madskp Nybegynder
31. marts 2005 - 08:18 #2
Hej frezzer81. Nej det er desværre ikke det jeg leder efter. Det skal gerne kunne være sådan at jeg kan slette regneark nr. 2 når jeg har fået overført oplysningerne til det første. Jeg ved godt at det er lidt kryptisk og det er slet ikke sikkert at det kan lade sig gøre men hvis det nu kan vil det være smart
Avatar billede x-lars Novice
31. marts 2005 - 10:53 #3
Skal de nye oplysninger bare lægges sammen med de tidligere?

Og har det nye skema altid samme struktur som det gamle?
Avatar billede madskp Nybegynder
31. marts 2005 - 12:01 #4
x-lars: Det er ikke tal det er bare adresser og navne så de skal egentlig bare overskrive eksisterende felter eller fylde tomme felter ud.
Og ja strukturen i skemaet er altid den samme.
Avatar billede michaeljuul Nybegynder
01. april 2005 - 23:05 #5
Måske du kan bruge den til at samle dine data fra alle ark ind i et ark.

Public Sub MergeUsedRangesIntoOneSheet()
    'Flemming Dahl, September 2003, fd@smartoffice.dk
    Dim lCount As Long
    Dim wksAct As Worksheet
    Dim lRow As Long

    Set wksAct = ActiveWorkbook.Sheets.Add(Before:=ActiveWorkbook.Sheets(1))
    Application.ScreenUpdating = False

    With ActiveWorkbook
        For lCount = 1 To .Worksheets.Count
            If Not (lCount = wksAct.Index) Then
                .Worksheets(lCount).UsedRange.Copy
                With wksAct
                    lRow = .UsedRange.Rows.Count + 3
                    .Cells(lRow, 1).PasteSpecial Paste:=xlPasteAll
                End With
            End If
        Next lCount
    End With

    ' CleanUp'
    With Application
        .CutCopyMode = False
        .ScreenUpdating = False
    End With
    Set wksAct = Nothing
End Sub