Avatar billede robertk Nybegynder
29. marts 2005 - 20:48 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Hvad er er RIGTIG god fladskærm?

Hej,

Jeg er sådan lidt forvirret over hvilken fladskærm jeg skal gå ud og købe, for der er jo utallige muligheder.

Jeg har kigget lidt på en ViewSonic VX912 19" til 3249,- ex. moms men jeg ved ikke om der kunne være noget bedre til prisen?

Jeg vil godt have en 19" hvis ikke 20".. men den skal kunne bruges til i den grad til spil og video.

Er der ikke en som kender noget rigtig lækkert af en god kvalitet, uden vi skal op i 5000,-

Mvh
Robertk
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
29. marts 2005 - 20:53 #1
På edbpriser.dk har denne phillips skærm fået gode anmeldelser
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=99719
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
29. marts 2005 - 20:53 #2
Avatar billede anoz Nybegynder
29. marts 2005 - 21:03 #3
Jeg køber selv denne skærm når jeg engang får råd. Har en kammerat, der har haft den i et par måneder og han er rigtig glad for den...

http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=114129
Avatar billede jacob_mortensen Nybegynder
30. marts 2005 - 18:48 #4
Jeg ville anbefale denne skærm
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=114129

Grunden til det er at den har DVI indgang og at det er nogle kvalitets skærme som de laver. Det har DELL også fundet ud af, så det er BenQ der står for at lave DELL's nye 24" Widescreen TFT skærm
Avatar billede robertk Nybegynder
31. marts 2005 - 01:15 #5
Hej med jer, og tak for jeres reply :-)

Det ser jo meget godt ud, men hvad gør dem ekstra gode ? udover at den sidste, kan jeg se har DVI. Hvad skal man kigge efter ? uder over at den selvfølgelig skal have lynhurtig opdatering.

Mvh
Robertk
Avatar billede jacob_mortensen Nybegynder
31. marts 2005 - 10:05 #6
Kommer meget an på hvad du lækker vægt på. Hvis du ville spille hurtigt FPS spil, så er det rigtig nok responstiden du skal gå efter, men hvis det mere er til daglig kontorbrug og se film på er det lysforholdet og billedekontrasten som skal være højr, og de giver et skarpere og mere behagelig billede.

Som du selv sige så har mit bud DVI indgang, som jeg ville mene er ret vigtigt, så skal signalset ikke konventeres først.
Avatar billede jakel Nybegynder
01. april 2005 - 18:21 #7
Jeg har lige købt en ny TFT skærm, og har købt den her:
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=118842

Den har en meget fornuftig pris, og en lynhurtige update rate. Skærmen har dog ikke DVI, men jeg mener ikke dette er noget problem, da kontrasten i skærmen er sublime anyways...
Skærmen har fået en del gode anmeldelser, og bliver regnet som en af de bedste gamer skærme til prisen PT. Hvis du skal bruge den til grafik, eller tekstbehandling kun, ivl jeg anbefale denne skærm:

http://accessories.euro.dell.com/sna/ProductDetail.aspx?sku=31255&c=dk&l=da&cs=dkdhs1&category_id=211&first=true&page=productlisting.aspx

Den har samme panel som Samsung 193P, som er en ganske god skærm til tekstbehandling da kontrasten er i højsædet. Desuden er den på tilbud lige PT.

Jeg har læst denne anmeldelse af skærmen, hvor det sættes i perspektiv hvad specs er på den.

http://graphics.tomshardware.com/display/20050215/lcd-09.html

Men mit bedste bud på den bedste skærm som er til at komme i nærheden af for penge må helt klart være Samsung SyncMaster 913N.

Håber det var brugbart.

Ps. Det er vigtigt at gøre sig klart at der ikke findes en TFT skærm der kan det hele endnu, og at en sådan skærm ikke ligger lige om hjørnet. Derfor gør dig klart hvad du vil bruge skærmen til først; tekstbehandling eller gaming.

Det var alt her fra :P
Avatar billede waite Nybegynder
04. april 2005 - 10:26 #8
Samsung 913N ja den vil jeg også anbefale, jeg hat haft den siden den kom på markedet og været yderst tilfreds med denne skærm.Jeg bruger den selv til at spille Counter Strike på hvor det hele drejer sig fps og kan jeg ikke mærke nogen forskel.
Avatar billede jacob_mortensen Nybegynder
04. april 2005 - 10:44 #9
Samsung 913N er en rigtig god skærm, ingen tvivl om det, men jeg vil mene at mit bud er bedre, fordi at den har DVI indgang, hvilket betyder at billedet ikke kan konventeres til analog. Det giver et skapere billede med DVI
Avatar billede kardinalen Novice
04. april 2005 - 10:52 #10
Prøv at kigge på denne skærm fra Xeros http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=117542
Den har et kontrast forhold på 800:1 istedetfor den normale standard på 500:1
Avatar billede mach3 Nybegynder
05. april 2005 - 11:45 #11
jacob_mortensen >>
Er det noget du siger ud fra et teoretisk synspunkt (hvilket er korrekt) eller er det fordi du har haft to skærme side om side med samme opsætning af alt og sammenlignet VGA vs DVI?
Avatar billede jacob_mortensen Nybegynder
05. april 2005 - 14:32 #12
mach3>>

Jeg har se to forskellige Iiyama skærme. En med og en uden DVI og jeg syntes at der var en forskel i klarheden og skarpheden på de to billeder, så derfor anbefaler jeg en skærm med DVI. Kan ikke lige huske hvad det var for en to modeller jeg så det må. Har også læst tets og arktikler om det.
Avatar billede jakel Nybegynder
05. april 2005 - 14:56 #13
Hvis du læser den test jeg har posted link på tidligere, gør de opmærksom på at selv om skærmen ikke har DVI, score den faktisk samme score som en tilsvarende skærm med DVI. Jeg mener faktisk at kontrasten på denne skærm er 1:800 hvilket må siges at være rigtig meget!

Jeg fik skærmen idag, og den ser fin ud, det kræver dog en del arbejde at instille den perfekt, men når dette er gjort giver det virkelig pote, og resultatet er inponerende!
Så i henhold til Jacob_mortensen's erfaringer med og uden DVI, er der mange faktorer der spiller ind. Det er bestemt en mulighed at den analog skærm du har set tilsluttet ikke har været korrekt stillet ind, hvor man kan sige at en DVI skærm har den perfekte opsætning i alle opløsninger direkte ved tilslutning.
Avatar billede jacob_mortensen Nybegynder
05. april 2005 - 23:05 #14
Jeg var ret sikker på at de var sat ens op, for det var på en stand til en computermesse inde i Scandinavia Congress Center i Århus, men jeg kan self ikke vide det med 100% sikkerhed. Forskellen er heller ikke ret stor, men mine personlige erfaringer siger bare at DVi er bedre og det kan der så være mange forskellige meninger om :)
Avatar billede waite Nybegynder
05. april 2005 - 23:11 #15
Avatar billede jakel Nybegynder
06. april 2005 - 14:55 #16
Robertk:
Du må da efterhånden være tilfreds med vores svar?
Mener virkelig der er lavet nogen brugbare svar, med gode begrundelser.

Waite: Det link har jeg posted ;)
Avatar billede waite Nybegynder
06. april 2005 - 17:43 #17
Jaaah,det havde jeg ik lige set :)
Avatar billede jacob_mortensen Nybegynder
07. april 2005 - 02:30 #18
Han er nok ikke tilfreds endnu ;) Der er kommet mange gode skræme frem i det her topic, så må da håbe at han kan bruge et af dem
Avatar billede robertk Nybegynder
07. maj 2005 - 22:48 #19
Aaarrrgh undskyld allesammen!

Jeg havde total svedt ud jeg havde oprettet en post her - efter min puter lige hade et par dage på "sygehuset".

Jeg er end op med at købe en ViewSonic - og jeg er sku fuldt tilfreds, det må jeg sige!

Jeg vælger at give Jakel points for først brugbare infor :) håber det er ok!

Hit med et svar Jakel!

Mvh
Robert
Avatar billede robertk Nybegynder
31. maj 2005 - 00:15 #20
Nå Jeg syntes ikke jeg vil vente mere :) sorry "jakel"

dr_chaos du får mine points - nu var du jo også først ude!