Avatar billede bumle90 Nybegynder
29. marts 2005 - 18:25 Der er 4 kommentarer

tildele værdier til en selectbox i javascript

Jeg ville høre om nogen vidste hvorledes jeg tildeler værdier værdier til en selectbox i javascript.

Jeg ved godt at man kan loope igennem et array af værdier og for hver værdi skrive selectbox.add(new Option(text,val).

Problemet med det er at jeg imidlertid har næsten 300 værdier i et array, så jeg kunne godt tænke mig at man på en måde kunne knalde hele arrayet ind som en form for datasource. Altså så det sker på en gang.
Kan det lade sig gøre?

Jeg vil altså gerne slippe for at løbe hele denne løkke på 300 iterationer igennem og oprette et nyt objekt for hver iteration.

Det kan nemlig godt mærkes på performance.

Nogle forslag? Mvh.
Avatar billede bumle90 Nybegynder
29. marts 2005 - 18:27 #1
Og forresten...Serverside scripts er ikke en mulighed :)
Avatar billede roenving Novice
29. marts 2005 - 21:11 #2
Det kan du ikke, for der skal oprettes et objekt i dokumentets hierarki for hver option !-)
Avatar billede bumle90 Nybegynder
29. marts 2005 - 21:21 #3
hver hvis man opretter alle objekterne i en js fil fra starten som fx

a=[new option("",""),new option("","")] osv
Avatar billede roenving Novice
29. marts 2005 - 22:43 #4
Såvidt jeg forstår virkemåden, kan det ikke give anden forskel end tidspunktet hvor tiden bruges, for så skal objekterne bare oprettes uden tilknytning til selecten (og så er det måske langsommere end at sammenkæde oprettelsen og tilknytningen !-)