Avatar billede anders_h Novice
29. marts 2005 - 18:24 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

C++ videregående programmering

Hejsa

Jeg har læst bogen C++ af Kris Jamsa (http://www.libris.dk/default.asp?loadside=/bilag.asp?ISBN=87-7843-160-3), og tænker nu på at købe en ny bog, som går videre med programmering i C++.

Jeg har fundet bogen "C++ videregående programmering" af Jeff Alger (http://www.bog.ing.dk/?pagetype=book&vareid=57122164).

Men er det et for stort spring at tage fra Kris Jamsa's hæfte, og så til C++ videregående Programmering?

Er der evt. en dansk bog i synes er bedre?

Mvh. Anders
Avatar billede anders_h Novice
29. marts 2005 - 18:26 #1
Nå, det første link er vist forkert, her kan man se den: http://www.ibooks.dk/default.asp?mode=show_item&vare_id=53380
Avatar billede bromer Nybegynder
29. marts 2005 - 18:26 #2
Avatar billede anders_h Novice
29. marts 2005 - 18:28 #3
tak, men den er vist ikke dansk??
Avatar billede bromer Nybegynder
29. marts 2005 - 18:30 #4
nej det mener jeg ikke, men det skulle være bogen at købe når man koder C++. Hvis man koder C er det klart "The C programming language" af K & R. Hvis man koder TeX er det klart "The Tex book" af Knuth.. kan du se et mønster?
Avatar billede anders_h Novice
29. marts 2005 - 18:35 #5
Jeps, men jeg kunne nu bedst tænke mig en dansk bog, og når der nu også er en (den jeg linkede til før), så vil jeg først se om det er noget, eller om jeg er nødt til at finde en engelsk bog.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. marts 2005 - 18:53 #6
Hvis formålet er at lære alle krinkel kroge af sproget C++ så er Bjarnes bog
nok udmærket.

Men til:
  - mere praktisk orinterede teknikker
  - objekt orienteret programmering
er der andre og bedre bøger.

Ligeledes er der jo alle de compler/platform specifikke API'er: Win32, MFC,
Xlib & Xt, GTK, curses etc.etc.

Jeg har selv Bjarnes bog og er glad for den, men jeg synes mere at den
er god som opslagsværk end som lærebog.
Avatar billede anders_h Novice
29. marts 2005 - 18:58 #7
Okay, jeg har også kigget på bogen Grundlæggende programmering i C++ (http://www.ibooks.dk/default.asp?mode=show_item&vare_id=135766).

Er der nogen der har kendskab til denne bog?
Avatar billede jokvan Nybegynder
29. marts 2005 - 19:55 #8
Ja, den bog har jeg læst og kigget i! Den er rimelig svær, du skal have kendskab til det grunlæggende programmering i c++, da bogen gennemgår flere programmerings sprog man skal bruge for at fx lave programmer i c++. så det kan blive forvirrende. Men hvis du vil lære C++ skal du jo også kunne engelsk..
Avatar billede jokvan Nybegynder
29. marts 2005 - 19:55 #9
:)
Avatar billede jokvan Nybegynder
29. marts 2005 - 19:56 #10
MANGE BØGER ER SVÆRE MEN PRØV DENNE " C/C++ grundbog i programmering " skrevet af Henrik Kressner! :)
Avatar billede jokvan Nybegynder
29. marts 2005 - 21:01 #11
:-) håber det er noget for dig!....!?
Avatar billede anders_h Novice
30. marts 2005 - 16:33 #12
Ok, men jeg vil helst starte ud med en dansk bog :-) Jeg kan godt engelsk, meeen det er nu noget lettere at forstå en dansk :-)

Jeg har også kigget på den der C/C++ grundbog i programmering, men jeg kan jo meget af det grundlæggende i forvejen, jeg har jo læst C++ af Kris Jamsa, så tror du stadig "Grundlæggende programmering i C++" er for svær?
Avatar billede jokvan Nybegynder
30. marts 2005 - 16:37 #13
de der bøger på 70 sider er ikke særlig gode! har selv set på dem.. :) tag en stor / tyk) bog og læs den og øv dig så du kan det hele( i hovedet )..
Avatar billede jokvan Nybegynder
30. marts 2005 - 16:37 #14
Det er vidst dem i hæfter...?
Avatar billede jokvan Nybegynder
30. marts 2005 - 16:38 #15
Bogen er rigtig god og gør dig klar til at starte på vidergående prrogrammering i c++.. Lån den på dit bibliotek eller bestil den fra et andet. har selv lånt den
Avatar billede anders_h Novice
30. marts 2005 - 16:46 #16
Okay :-) Tak for svarene.!

Hæftet er nu på 120 sider :)

Mvh. Anders
Avatar billede anders_h Novice
30. marts 2005 - 16:49 #17
Dvs. det er bedst at starte med "C/C++ grundbog" i programmering, og derefter gå videre til "Videregående programmering i C++"?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. marts 2005 - 16:50 #18
Og Bjarnes bog er på over 1000 sider
Avatar billede anders_h Novice
30. marts 2005 - 17:11 #19
:-) Ja ja
Avatar billede jokvan Nybegynder
30. marts 2005 - 20:57 #20
hehe :) ps. hør på arne_v han er bare " super god " på c++!
Avatar billede bromer Nybegynder
30. marts 2005 - 21:01 #21
han er vel god til C++ og ikke på C++?
Avatar billede jokvan Nybegynder
31. marts 2005 - 14:59 #22
jojo :) da...!
Avatar billede range Nybegynder
02. april 2005 - 16:48 #23
Der ligger en række gode bøger on-line. Jeg har lagt nogle links til disse her http://cpp.range.dk/show_category.php?cat=3&lan=dk . De er desværre ikke på dansk - men de fleste gode C++ bøger findes kun på engelsk. Hvis du har mod på det, så kan jeg anbefale Bruce Eckels "Thinking C++ Vol. 1", som kan findes on-line på http://www.bruceeckel.com/ eller http://www.ceremade.dauphine.fr/~msfr/cpp/C++_Eckel/TIC2Vone-distribution/html/Contents.html
Den er ganske gratis, så kan du jo se, om den er for tung ;-)

God programmeringslyst!
Avatar billede anders_h Novice
07. april 2005 - 15:27 #24
Hej range

Tak for svaret!

Jeg har allerede set din hjemmeside for et stykke tid siden, og har også brugt nogle af linksene :-)

Mvh. Anders