Avatar billede mvk Nybegynder
29. marts 2005 - 17:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan folder man en menu med billeder ud

http://www.cathrinekarlsson.dk/dk_front.html
jeg vil gerne have at underpunkterne under eks Info skjules indtil brugeren kører musen over.

hvordan kan man gøre det ?
og er det er javascript spørgsmål
Avatar billede kalle_klaphat Nybegynder
29. marts 2005 - 19:59 #1
kan du ikke bruge noget:

OnMouseOver="java script:popUp('underpunkter1',true);"
Avatar billede roenving Novice
29. marts 2005 - 21:05 #2
I hvert fald er java script: ugyldig script-kode og må derfor ikke forekomme i en javascript-event, og det anbefales ikke at bruge store bogstaver til nogetsomhelst html-kode (bl.a. fordi det er direkte ugyldigt i næste generation af html !-)

-- men siden kunne ikke loades indenfor rimelig tid (måske er mine 10Mb/s for lidt ?-), så kalle_klaphat har måske ret, men så skal det altså  være:

onmouseover="popUp('underpunkter1',true);"
Avatar billede pelskee Nybegynder
30. marts 2005 - 10:29 #3
hehe - roenving - jeg vil også have en 10mbit

jeg har ikke styr på javascript men skal der ikke være en funktion bag den der popUp ?
Avatar billede kalle_klaphat Nybegynder
02. april 2005 - 13:08 #4
Hej

underpunkter1 er ID på den ting som skal vises når du kører henover knappen feks billeder. Når du kører henover billeder har du allerede et onmuoseover script men du kan så bare add'e popUp('underpunkter1',true) til det der allerede står, onMouseOver="MM_swapImage('billeder1','','images/menu/billeder_aktiv.jpg',1)"

Nu er jeg ikke selv en Haj til javascript så ved ikke lige hvad det er for noget du har gang i her :).. så kommer der til at stå

onMouseOver="MM_swapImage('billeder1','','images/menu/billeder_aktiv.jpg',1); popUp('underpunkter1',true);"

så kan du evt få vist en div/td som har style="visibility: hidden;" (gør at den ikke kan ses før man kører musen over knappen) den div/td giver du id="underpunkter1" så ksulle det virker

se evt her www.109.dk/ranger/eks.htm

du skal selv også have et script som fortæller hvad popup funktionen er. Den kan du se i sourcen på eks.htm (nemlig Pelskee)

Håber du kan bruge det...

/VH Kalle_klaphat
Avatar billede mvk Nybegynder
07. juni 2005 - 08:57 #5
tak