Avatar billede tabasco Nybegynder
29. marts 2005 - 13:11 Der er 1 kommentar

Samling af links

Jeg har følgende XML data:
-----------------------------------------------------------------
    <LinkCategory Name="Hardware" >
      <Link LinkName="hardwarelink1" LinkUrl="www.msn.com" PlusLink="False"/>
      <Link LinkName="hardwarelink2" LinkUrl="www.msn.com" PlusLink="True"/>
      <Link LinkName="hardwarelink3" LinkUrl="www.msn.com" PlusLink="True"/>
      <Link LinkName="hardwarelink4" LinkUrl="www.msn.com" PlusLink="False"/>
      <Link LinkName="hardwarelink5" LinkUrl="www.msn.com" PlusLink="True"/>
    </LinkCategory>
    <LinkCategory Name="Software" >
      <Link LinkName="Softwarelink1" LinkUrl="www.msn.com" PlusLink="False"/>
      <Link LinkName="Softwarelink2" LinkUrl="www.msn.com" PlusLink="True"/>
      <Link LinkName="Softwarelink3" LinkUrl="www.msn.com" PlusLink="False"/>
      <Link LinkName="Softwarelink4" LinkUrl="www.msn.com" PlusLink="False"/>
      <Link LinkName="Softwarelink5" LinkUrl="www.msn.com" PlusLink="True"/>
    </LinkCategory>
-----------------------------------------------------------------
Og jeg vil gerne på en eller anden måde samle de links med "PlusLink" sat til "True".

Mit output skal se ud som dette:
-----------------------------------------------------------------
David’s Plus hardware links:
hardwarelink2
hardwarelink3
hardwarelink5

Other Hardware links:
hardwarelink1
hardwarelink4

David’s Plus software links:
Softwarelink2
Softwarelink5

Other software links:
Softwarelink1
Softwarelink3
Softwarelink4
-----------------------------------------------------------------

Håber der en nogen der kna hjælpe!
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2005 - 14:32 #1
Try this:

<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
<xsl:stylesheet version="1.0" xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform">

<xsl:template match="/">
  <xsl:apply-templates select="//LinkCategory">
      <xsl:sort select="@Name" /><!-- Hvis de skal sorteres -->
  </xsl:apply-templates>
</xsl:template>

<xsl:template match="LinkCategory">
<h3>David's Plus <xsl:value-of select="@Name" /> links:</h3>
<ul style="list-style-type: none;">
  <xsl:apply-templates select="Link[@PlusLink = 'True']" />
</ul>
<h3>David's other <xsl:value-of select="@Name" /> links:</h3>
<ul>
    <xsl:apply-templates select="Link[not(@PlusLink = 'True')]" />
</ul>
</xsl:template>

<xsl:template match="Link">
    <li><a href="http://{@LinkUrl}"><xsl:value-of select="@LinkName" /></a></li>
</xsl:template>

</xsl:stylesheet>

/CS