Avatar billede quarter Nybegynder
28. marts 2001 - 19:47 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

installation DB

jeg får en EDBEngineError når jeg starter mit program på en \"frisk\" maskine.

Hvilke filer skal jeg have med i mit installationsprogram for at den ikke viser denne fejl?
Avatar billede pellelil Nybegynder
28. marts 2001 - 21:10 #1
Hvilket installations program bruger du ?. Hvis du bruger Install Shield Express (ISE) så er der er afkrydsnings felt hvor du kan vælge BDE\'en og så sørger ISE for resten.

På det sidste har jeg selv brugt Inno Setup (http://www.jrsoftware.org/isinfo.htm). På deres hjemmeside finder du en beskrivelse af hvordan BDE installeres (http://www.jrsoftware.org/ishowto.phtml?a=bde). I store træk handler det om at du skal finde finen BDEINST.CAB (på din PC hvor Delphi er installeret). Denne fil kan du udpakke (evt. med WinZip) og i den finder du filen BDEINST.DLL. Denne fil kopiere du til den PC hvorpå du vil installere din BDE. Denne fil skal kun bruges under selve installationen så jeg vil foreslå at du placere den i din TEMP folder (C:\\TEMP el. C:\\Windows\\Temp). Slutteligt skal denne fin installeres overfor windows og det kan du gøre med \"RegSvr32\". Ikke alle windows installationer har denne fil så hvis du vil lave en installation der virker altid kan du fra forrige link hente finen \"MiniReg.exe (13 kb). Denne fil skal også kun bruges under selve installationen og kan også placeres i din Temp folder. I bund og grund skal dit installations program bare kalde \"MiniReg\" hvilket evt. kunne se ud som flg. \"C:\\Temp\\MiniReg C:\\Temp\\BDEINST.DLL\".

Det sidste du skal gøre (så fremt din applikation gør brug af det) er at oprette et Alias til din database. Det kan du gøre ved hjælp af programmet AddAlias\".

Alt hvad du har brug for a filer samt en udførlig beskrivelse kan ses på adressen (som nævnt ovensående): http://www.jrsoftware.org/ishowto.phtml?a=bde

Avatar billede pellelil Nybegynder
28. marts 2001 - 21:15 #2
Jeg kan lige nævne at hvis du påtænker at bruge Inno Setup så kan jeg varmt anbefalte at du kigger på ISTool (http://www.bhenden.org/istool/) som er i stand til at generere dit script-filer som Inno Setup gør brug af. ISTool har en \"wizard\" til at varetage installationen af BDE\'en.
Avatar billede quarter Nybegynder
28. marts 2001 - 22:30 #3
hej igen

nu har jeg downloadet diverse progs.
hvordan finder den de filer jeg gerne vil have med? script directory? den \"wizard\" du snakkede om, hvor er den henne?
Avatar billede martinlind Nybegynder
28. marts 2001 - 22:38 #4
brug dog Install Shield Express som pellelil siger, det virker.
Avatar billede quarter Nybegynder
28. marts 2001 - 22:55 #5
jeg får denne fejl:

error creating/opening registry key efter at have
gjort som du sagde med ISTOOL. hvad kan fejlen være?
Avatar billede quarter Nybegynder
28. marts 2001 - 22:57 #6
inno setup...sorry...
Avatar billede pellelil Nybegynder
29. marts 2001 - 11:56 #7
Først installere du Inno Setup, dernæst ISTool. Inno Setup kræver ikke at du bruger ISToll, men hvis du ikke gør så skal du manuelt lave dine installations scripts og dette \"er ikke specielt sjovt\". Start dernæst ISTool og her laver du et nyt script fra bunden. Dette script gemmes og fra ISTool kan du kalde Inno Setup og bede denne lave dit setup-program. Hvis du får fejl så er der stor sansynlighed for at det er en fejl i dit script (du henviser måske til en fil der ikke befinder sig på den lokation som du angiver).

Med hensyn til \"BDE Wizarden\", så finder du den i ISTool under menuerne: Project->Insert->Borland Database Engine

Her har du en kopi af en af mine scripts

<SNIP>
; Script generated by the Inno Setup Script Wizard.
; SEE THE DOCUMENTATION FOR DETAILS ON CREATING INNO SETUP SCRIPT FILES!

[Setup]
CompressLevel=9
OutputDir=S:\\Installation\\FccSoft\\FccDatabaseEngine
SourceDir=H:\\Delphi\\FccDatabaseEngines
AppCopyright=©2001 All Rights Reserved by First Concern A/S (Pelle F. S. Liljendal)
AppName=FccDatabaseEngines
AppVerName=FccDatabaseEngines version 1.0

AppPublisher=First Concern A/S (Pelle F. S. Liljendal)
AppPublisherURL=www.FirstConcern.com
AppSupportURL=www.FirstConcern.com
AppUpdatesURL=www.FirstConcern.com
AppVersion=Version 1.0a

LicenseFile=H:\\Delphi\\FccDatabaseEngines\\License.rtf

CreateAppDir=false
UsePreviousAppDir=false
UsePreviousGroup=false

[_ISTool]
EnableISX=false

[Files]
Source: C:\\Programmer\\ISTool\\AddAlias.exe; DestDir: {tmp}; Flags: deleteafterinstall overwritereadonly; CopyMode: alwaysskipifsameorolder; Components: ALIASEGDTA
Source: C:\\Programmer\\ISTool\\MiniReg.exe; DestDir: {tmp}; Flags: deleteafterinstall overwritereadonly; CopyMode: alwaysskipifsameorolder; Components: BDE
Source: C:\\Programmer\\ISTool\\BdeInst.dll; DestDir: {tmp}; Flags: deleteafterinstall overwritereadonly; CopyMode: alwaysskipifsameorolder; Components: BDE
Source: SetupReg.exe; DestDir: {tmp}; Components: ODBCEGDTA
Source: Interbase\\ibuninst.exe; DestDir: {tmp}\\interbase; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\gds32.dll; DestDir: {tmp}\\interbase; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\ibinstall.dll; DestDir: {tmp}\\interbase; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\cfgmgr32.dll; DestDir: {tmp}\\interbase; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\install.txt; DestDir: {tmp}\\interbase; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\interbase.msg; DestDir: {tmp}\\interbase; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\license.htm; DestDir: {tmp}\\interbase; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\license.txt; DestDir: {tmp}\\interbase; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\msvcrt.dll; DestDir: {tmp}\\interbase; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\ReleaseNotes.pdf; DestDir: {tmp}\\interbase; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\setup.exe; DestDir: {tmp}\\interbase; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\SETUPAPI.DLL; DestDir: {tmp}\\interbase; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\Doc\\How2GetDocs.txt; DestDir: {tmp}\\interbase\\Doc; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\api\\align.h; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\api\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\api\\api1.c; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\api\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\api\\api10.c; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\api\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\api\\api11.c; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\api\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\api\\api12.c; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\api\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\api\\api13.c; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\api\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\api\\api15.c; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\api\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\api\\api16.c; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\api\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\api\\api16t.c; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\api\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\api\\api2.c; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\api\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\api\\api3.c; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\api\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\api\\api4.c; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\api\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\api\\api5.c; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\api\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\api\\api6.c; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\api\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\api\\api7.c; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\api\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\api\\api8.c; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\api\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\api\\apifull.c; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\api\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\api\\example.h; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\api\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\api\\Makefile.bc; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\api\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\api\\Makefile.msc; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\api\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\gpre\\api14.e; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\gpre\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\gpre\\dyn1.e; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\gpre\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\gpre\\dyn2.e; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\gpre\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\gpre\\dyn3.e; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\gpre\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\gpre\\dyn4.e; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\gpre\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\gpre\\dyn5.e; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\gpre\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\gpre\\dynfull.e; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\gpre\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\gpre\\Makefile.bc; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\gpre\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\gpre\\Makefile.msc; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\gpre\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\gpre\\stat1.e; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\gpre\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\gpre\\stat10.e; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\gpre\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\gpre\\stat11.e; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\gpre\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\gpre\\stat12.e; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\gpre\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\gpre\\stat12t.e; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\gpre\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\gpre\\stat2.e; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\gpre\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\gpre\\stat3.e; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\gpre\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\gpre\\stat4.e; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\gpre\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\gpre\\stat5.e; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\gpre\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\gpre\\stat6.e; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\gpre\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\gpre\\stat7.e; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\gpre\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\gpre\\stat8.e; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\gpre\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\gpre\\stat9.e; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\gpre\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\services\\get_log.c; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\services\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\services\\gstat.c; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\services\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\services\\isc_info_svc_all.c; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\services\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\services\\query_database_info.c; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\services\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\services\\start_backup.c; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\services\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\services\\start_backup_1.c; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\services\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\services\\start_backup_split.c; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\services\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\services\\start_license_add.c; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\services\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\services\\start_restore.c; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\services\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\services\\start_restore_join.c; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\services\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\services\\start_user_add.c; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\services\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\services\\start_user_delete.c; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\services\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\services\\start_user_display.c; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\services\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\examples\\services\\start_user_modify.c; DestDir: {tmp}\\interbase\\examples\\services\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\Microsoft\\401comupd.exe; DestDir: {tmp}\\interbase\\Microsoft; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\SDK\\include\\ibase.h; DestDir: {tmp}\\interbase\\SDK\\include\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\SDK\\include\\iberror.h; DestDir: {tmp}\\interbase\\SDK\\include\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\SDK\\include\\ibinstall.h; DestDir: {tmp}\\interbase\\SDK\\include\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\SDK\\include\\IBInstall.pas; DestDir: {tmp}\\interbase\\SDK\\include\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\SDK\\include\\ib_util.h; DestDir: {tmp}\\interbase\\SDK\\include\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\SDK\\include\\ib_util.pas; DestDir: {tmp}\\interbase\\SDK\\include\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\SDK\\lib\\gds32.lib; DestDir: {tmp}\\interbase\\SDK\\lib\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\SDK\\lib\\ibinstall.lib; DestDir: {tmp}\\interbase\\SDK\\lib\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\SDK\\lib\\ib_util.lib; DestDir: {tmp}\\interbase\\SDK\\lib\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\SDK\\lib_ms\\gds32_ms.lib; DestDir: {tmp}\\interbase\\SDK\\lib_ms\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\SDK\\lib_ms\\ibinstall_ms.lib; DestDir: {tmp}\\interbase\\SDK\\lib_ms\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\SDK\\lib_ms\\ib_util_ms.lib; DestDir: {tmp}\\interbase\\SDK\\lib_ms\\; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\bin\\instreg.exe; DestDir: {tmp}\\interbase\\bin; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\bin\\gfix.exe; DestDir: {tmp}\\interbase\\bin; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\bin\\gpre.exe; DestDir: {tmp}\\interbase\\bin; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\bin\\gsec.exe; DestDir: {tmp}\\interbase\\bin; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\bin\\ib32.cnt; DestDir: {tmp}\\interbase\\bin; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\bin\\ib32.hlp; DestDir: {tmp}\\interbase\\bin; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\bin\\IBConsole.cnt; DestDir: {tmp}\\interbase\\bin; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\bin\\IBConsole.exe; DestDir: {tmp}\\interbase\\bin; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\bin\\IBConsole.hlp; DestDir: {tmp}\\interbase\\bin; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\bin\\IBConsole.res; DestDir: {tmp}\\interbase\\bin; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\bin\\ibgloss.cnt; DestDir: {tmp}\\interbase\\bin; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\bin\\ibgloss.hlp; DestDir: {tmp}\\interbase\\bin; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\bin\\gbak.exe; DestDir: {tmp}\\interbase\\bin; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\bin\\isql.exe; DestDir: {tmp}\\interbase\\bin; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\bin\\perform.cnt; DestDir: {tmp}\\interbase\\bin; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\bin\\perform.hlp; DestDir: {tmp}\\interbase\\bin; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\bin\\SqlRef.cnt; DestDir: {tmp}\\interbase\\bin; Components: IBCLIENT6
Source: Interbase\\bin\\SQLREF.HLP; DestDir: {tmp}\\interbase\\bin; Components: IBCLIENT6
; END BDE
; BEGIN BDE
; END BDE
; BEGIN BDE

[Run]
; Alias EGDTA
Filename: {tmp}\\interbase\\setup.exe; WorkingDir: {tmp}\\Interbase; Components: IBCLIENT6
Filename: {tmp}\\MiniReg.exe; Parameters: \"\"\"{tmp}\\BdeInst.dll\"\"\"; Components: BDE
Filename: {tmp}\\SetupReg.exe; Components: ODBCEGDTA; Parameters: ODBC
Filename: {tmp}\\AddAlias.exe; Parameters: \"\"\"-EGDTA\"\" \"\"EGDTA\"\" \"\"Client Access ODBC Driver (32-bit)\"\" \"\";SQLQRYMODE:SERVER\"\" \"\";ODBC DSN:EGDTA\"\" \"\";USER NAME:FCCSOFT\"\"\"; Components: ALIASEGDTA
Filename: {tmp}\\MiniReg.exe; Parameters: \"\"\"{tmp}\\BdeInst.dll\"\"\"
; END BDE
; BEGIN BDE
; END BDE
; BEGIN BDE

[Components]
Name: IBCLIENT6; Description: Interbase Client 6.x; Types: custom compact full; Flags: restart
Name: BDE; Description: Borland Database Engine; Flags: restart; Types: custom compact full
Name: ODBCEGDTA; Description: ODBC configuration of EGDTA; Types: custom compact full
Name: ALIASEGDTA; Description: BDE-ALIAS for EGDTA; Types: custom compact full

[InstallDelete]
Name: {tmp}\\AddAlias.exe; Type: files; Components: ALIASEGDTA
Name: {tmp}\\MiniReg.exe; Type: files; Components: BDE
Name: {tmp}\\BdeInst.dll; Type: files; Components: BDE
Name: {tmp}\\SetupReg.exe; Type: files; Components: ODBCEGDTA
Name: {tmp}\\interbase\\*.*; Type: filesandordirs; Components: IBCLIENT6

[Dirs]
Name: {tmp}\\interbase; Flags: deleteafterinstall; Components: IBCLIENT6
Name: {tmp}\\interbase\\Doc; Components: IBCLIENT6
Name: {tmp}\\interbase\\examples; Components: IBCLIENT6
Name: {tmp}\\interbase\\Microsoft; Components: IBCLIENT6
Name: {tmp}\\interbase\\SDK; Components: IBCLIENT6
Name: {tmp}\\interbase\\bin; Components: IBCLIENT6
Name: {tmp}\\interbase\\examples\\api; Components: IBCLIENT6
Name: {tmp}\\interbase\\examples\\gpre; Components: IBCLIENT6
Name: {tmp}\\interbase\\examples\\services; Components: IBCLIENT6
Name: {tmp}\\interbase\\SDK\\include; Components: IBCLIENT6
Name: {tmp}\\interbase\\SDK\\lib; Components: IBCLIENT6
Name: {tmp}\\interbase\\SDK\\lib_ms; Components: IBCLIENT6
</SNIP>

Dette script vil både installere BDE og InterBase same lave en ODBC-adgang og BDE-Alias til en database på en AS/400.
Avatar billede quarter Nybegynder
29. marts 2001 - 16:18 #8
afkydsningsfelt i install shield er meget godt...men hvor plejer den .ini fil at ligge?
Avatar billede pellelil Nybegynder
29. marts 2001 - 16:21 #9
Hvilken INI fil ?
Avatar billede quarter Nybegynder
29. marts 2001 - 16:37 #10
ja jeg troede man valgte det under pkt. 2 Files i install shield...?

hvordan gør jeg ellers? (citat: Hvis du bruger Install Shield Express (ISE) så er der er afkrydsnings felt hvor du kan vælge BDE\'en og så sørger ISE for resten. )

Avatar billede quarter Nybegynder
31. marts 2001 - 18:56 #11
jeg har selv lavet et lille program der laver et alias...

var
  MyList: TStringList;
begin
  MyList := TStringList.Create;
  try
    with MyList do
    begin
      Add(\'SERVER NAME=XXX0\');
      Add(\'USER NAME=XXX1\');
      Add(\'PASSWORD=XXX2\');
    end;
    Session1.AddAlias(\'XXX3\', \'MSSQL\', MyList);
  finally
    MyList.Free;
  end;

den kører fint på den maskine hvor jeg har bde administrator, men ikke hvis jeg kører på en anden maskine...så får jeg denne fejl:
\"driver not known to system\"
hvilke drivere skal jeg have med?

Avatar billede pellelil Nybegynder
31. marts 2001 - 20:52 #12
I InstallShieldExpres (jeg taler ud fra den der er i Delphi 5 Enterprise) skal du blot ind i den der heder \"General Options\" under \"Specify InstallShield Objects for Delphi 5\" her skal du blot afkrydse det øverste punkt \"BDE (Borland Database Engine) hvorefter den spørger om det skal være en \"full eller \"partial\" BDE Installation. Efterfølgende kommer du ind i på et skærmbillede hvor du kan oprette \"BDE Aliases\".

Hvis du bruger Oracle, MS-SQL eller Interbase så er der også en chance for at du bruger SQL-Links og i såfald skal du også inkludere denne i dit ISE installations program. Hvis du på dine klient PCer ønsker at brugerne skal have adgang til BDE Administratoren så skal du endvidere inkludere \"BDE Control Panel File\".
Avatar billede quarter Nybegynder
03. april 2001 - 20:20 #13
jeg fik det ikke til at virke, men du får pointene alligevel (jeg skal ikke bruge dem til noget alligevel)