Avatar billede william79 Nybegynder
29. marts 2005 - 12:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

fjene så den ikke selv skriver password og logger ind.

Jeg har XP har teste drivercrypt og bruge deres uninstall. Men
Lige siden jeg instaleret der har den selv skrevet mit password og logget ind automatisk i windows XP.
Men er ikke så fedt når man bruger remote desktop (XP egen) fordi jeg kan kun lige værer connetet i 3 sek. så bliver jeg smidt af.
Skal siges drivercrypts logo også står der hvor user og pass skal står.
Jeg har prøvet:
Tweak UT for at slå til og fra med password
Ændre password
Avatar billede jpvj Nybegynder
29. marts 2005 - 12:16 #1
Tyder på, at DriveCrypt ikke er helt afinstalleret.

Jeg kender ikke produktet, men hvis GINA'en (Windows logon vindue) er udskiftet med DriveCrypts GINA, så er produktet ikke helt afinstalleret...
Avatar billede kalp Novice
29. marts 2005 - 12:26 #2
Avatar billede jpvj Nybegynder
29. marts 2005 - 12:28 #3
Hvis du vil sikre dig, at det er MS GINA, der kører, så kontroller følgende værdi i reg.databasen:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
Value = GinaDLL (REG_SZ)

Hvis værdien af GinaDLL er sat, kan du omdøbe nøglen fra GinaDLL til noget andet (så kan du lettere restore). Genstart herefter Windows.
Avatar billede jpvj Nybegynder
29. marts 2005 - 12:29 #4
Jeg er helt enig i at køre "control userpasswords2" og ændre opsætningen her, men jeg synes bare lige, at vi skal have rydet op først, da jeg ikke er klar over effekten af en ny GINA og samtidig lade Windows ændre i, hvordan man logger på...
Avatar billede william79 Nybegynder
29. marts 2005 - 19:57 #5
control userpasswords2 <-- har prøvet den der med at slå fra og til...fandt ud af jeg stod som debuger og har lavet det om til adminstrator.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\GinaDLL <-- har den file men kan ikke se noget om (Value = GinaDLL)
Avatar billede jpvj Nybegynder
29. marts 2005 - 21:22 #6
Hvad er værdien af GinaDLL? Du kan godt slette den - så defaulter den til Windows egen.
Avatar billede william79 Nybegynder
30. marts 2005 - 15:34 #7
værdidata = DCPPGina.dll

Det hjalp da jeg slettet den så smid lige et svar så du får nogen point
Avatar billede jpvj Nybegynder
31. marts 2005 - 08:45 #8
Svar :-)