Avatar billede nitro Nybegynder
28. marts 2001 - 19:12 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

PHP NEXTPAGE

Ehrem!
Jeg har en tagwall, som ikke MÅ bruge mysql, den skal have den her funktion: Så for hver 20\'ende tag laver den en ny side med de gamle.
Så der er kun tyve tags per side!
Kan nogle hjælpe mig? 100 point til jer!
Avatar billede repsac Nybegynder
28. marts 2001 - 19:23 #1
Bløps ... det er noget med at man kan tælle antal filer i et bib. Så kan man vel finde de 20 første osv. ... Tag en kigger forbi php.net hvis en anden ikke lige kan fikse det ...
MENER helt bestemt www.phpuniverset.dk har noget sådant liggende - et forsøg værd
Avatar billede biver.dk Nybegynder
28. marts 2001 - 19:27 #2
Er det det samme som jeg har på www.biver.dk under vitser og scorereplikker? Det kører på txt filer!
Avatar billede nitro Nybegynder
28. marts 2001 - 19:32 #3
biver.dk ja, men det her er jo een stor txtfil man skriver til!
Avatar billede biver.dk Nybegynder
28. marts 2001 - 19:43 #4
Mit script siger at hver linje er en ny joke. Hvis du skriver en ting på hver linje bliver den vist alene - så kommer der et mellem rum - så læser den den næste linje. Man kan på 2 sek. bestemme hvor mange linjer der skal vises!
Avatar billede nitro Nybegynder
28. marts 2001 - 19:45 #5
OK men det lyder meget godt, kan jeg se ddet?!
Avatar billede biver.dk Nybegynder
28. marts 2001 - 19:48 #6
<?
$perside = 15; //her kan du ændre hvor mange den skal vise per side.
$perside--;
if ($startjoke == null) $startjoke = 0;
$jokesfil = file(\"computer.txt\");
while (list($key, $val) = each($jokesfil)) {
if (($key >= $startjoke) && ($key <= $perside + $startjoke)) {
echo $val.\"\";
}
reset($jokesfil);
if (sizeof($jokesfil) > $perside) {
$ialt = number_format(sizeof($jokesfil) / $perside,0);
$erved = 0;
if ($startjoke != 0) {
echo \"<a class=vl href=\\\"\".$PHP_SELF.\"?startjoke=\".($startjoke - $perside).\"\\\"><< </a>\";
}
else {
echo \"<< \";
}
while ($erved <= $ialt) {
$erved++;
if (($erved * $perside - $perside) != $startjoke) {
if ($jokesfil[$erved * $perside - $perside] != null) echo \"<a class=vl href=\\\"\".$PHP_SELF.\"?startjoke=\".($erved * $perside - $perside).\"\\\">\".$erved.\"</a> \";
}
else {
echo $erved.\" \";
}
reset($jokesfil);
if ($startjoke < (sizeof($jokesfil) - $perside)) {
echo \"<a class=vl href=\\\"\".$PHP_SELF.\"?startjoke=\".($startjoke + $perside).\"\\\">>></a>\";
}
else {
echo \">>\";
}
?>
Avatar billede biver.dk Nybegynder
28. marts 2001 - 19:49 #7
Der hvor der står computer.txt det kan du ændre til din egen txt fil!
Avatar billede nitro Nybegynder
28. marts 2001 - 19:55 #8
Ok, det der fatter jeg ikke en skid af!!!
KAn du forklare det lidt?????
Avatar billede nitro Nybegynder
28. marts 2001 - 19:55 #9
hmm prøver igen
Avatar billede biver.dk Nybegynder
28. marts 2001 - 19:59 #10
Altså du tager dette script og gemmer i en php fil! Der hvor der står

$perside = 15; //her kan du ændre hvor mange den skal vise per side.

På anden linje, kan du skrive 20!
På linje 5, står dette:

$jokesfil = file(\"computer.txt\");

Der skal du skrive din txt fil (Jeg kunne også skrive http://www.biver.dk/jokes/computer/computer.txt

Avatar billede biver.dk Nybegynder
28. marts 2001 - 20:03 #11
Avatar billede nitro Nybegynder
28. marts 2001 - 20:10 #12
Har sat det ind, men det virker sq ikke helt som det skal!!!!!
Avatar billede nitro Nybegynder
28. marts 2001 - 20:12 #13
ANDRE DER KAN HJÆLPE?
Avatar billede biver.dk Nybegynder
28. marts 2001 - 20:15 #14
Hvad hedder din side?
Avatar billede nitro Nybegynder
28. marts 2001 - 20:23 #15
Avatar billede biver.dk Nybegynder
28. marts 2001 - 20:25 #16
Har du sat en kode ind så den tager den nyeste først?
Avatar billede nitro Nybegynder
28. marts 2001 - 20:27 #17
Ja, kik i bunden
Avatar billede biver.dk Nybegynder
28. marts 2001 - 20:28 #18
Prøv at fjern den så der kun er mit script!
Avatar billede biver.dk Nybegynder
28. marts 2001 - 20:36 #19
Kan det ikke være at der er noget i vejen med din txt fil og add!
Avatar billede biver.dk Nybegynder
28. marts 2001 - 20:40 #20
Hvad hedder din txt fil?
Avatar billede nitro Nybegynder
28. marts 2001 - 20:49 #21
forum.txt
Avatar billede biver.dk Nybegynder
29. marts 2001 - 14:22 #22
Det virker på min side!