Avatar billede dklap3 Nybegynder
29. marts 2005 - 04:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

CSS form knap virker ikke

Jeg har lavet en CSS knap til en form, men den vil ikke virke. I hvert fald ikke det meste af tiden. Hvis jeg har indtastet noget i søgeboksen, og derefter trykker på min knap sker der intet. Hvis jeg derimod trykker enter virker det fint.

Mit css for knappen:

.altButtonFormat {
background-color: #CCCCCC;
font-family: verdana;
border: #999999 1px solid;
font-size: 11px;
color: #000000;
margin-right: 17px;
a:active;
}

Og min form:

<form method="get" action="results.php">
<input type="text" name="search"  size="17" class="altTextField">
<input type="button" value="Søg" class="altButtonFormat">
</form>

Jeg har tilføjet den "a:active;" i CCSen her for nyligt, men det gjorde det ikke bedre. Kan ikke forstå hvorfor knappen ikke vil virke (bruger IE 6). Siden med kanppen kan findes her: http://www.mikaellykmadsen.dk/herning/ (søg efter politi, ting, eller bethania)

Som skrevet virker den en gang i mellem, men aldrig 2 gange i træk. Nogen der kan se hvad der er galt?
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
29. marts 2005 - 05:10 #1
en button laver ikke submit, og buttons virker slet ikke i IE.
du skal bruge submit istedet :P

<input type="submit" value="Søg" class="altButtonFormat">
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
29. marts 2005 - 05:11 #2
a er et link, og a:active er mens du trykker på et link, det har intet med et knap at gøre.

Fjern det igen, ellers får du w3c's validator på nakken.
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
29. marts 2005 - 05:12 #3
og hvis du en dag skulle få lyst til at bruge en button, så skal du bruge javascript via. onclick=""
Avatar billede dklap3 Nybegynder
29. marts 2005 - 05:23 #4
Du har jo helt ret. Ved ikke lige hvordan den "button" har sneget sig ind, den har i hvert fald ikke været der hele tiden. Tror Dreamweaver har spillet mig et puds:-)

Forsøgte med a:active efter jeg ikke kunne få det til at virke, da jeg tænkte den måske ikke var aktiv på en eller anden mystisk måde. Nu ligger den på bunden af min skraldespand.

Knappen virker fint nu, mange tak for det hurtige svar. Smider du lige et svar så du kan få dine point...
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
29. marts 2005 - 05:32 #5
nej tak, samler ikke på points.

men WYSIWYG editorere er og bliver noget skrammel :P
Avatar billede dklap3 Nybegynder
29. marts 2005 - 05:35 #6
Ok så lukker jeg den. Og ja, WYSIWYG editorere kan til tider være meget frustrende.

Endnu engang tak hjælpen.
Avatar billede roenving Novice
29. marts 2005 - 06:18 #7
Men netop DreamWeaver er mindre skrammel end så mange andre ...

-- men jeg udfører selvfølgelig også det meste af min udvikling (når jeg bruger DreamWeaver !-) i kode-editoren ...
Avatar billede olebole Juniormester
29. marts 2005 - 16:26 #8
<ole>

<input type="button"> er et standardiseret HTML-element, der virker fint i alle browsere ... også i IE  :)

Denne fungerer ganske udmærket - omend ikke som submit-knap:
  <input type="button" value="Hej" onclick="alert('Darvs, Du')">

Til det kan du bruge en af disse tre:
  <input type="submit" value="Søg" class="altButtonFormat">
  <button type="submit" class="altButtonFormat">Søg</button>
  <input type="button" value="Søg" class="altButtonFormat"> onclick="this.form.submit()">

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
29. marts 2005 - 16:27 #9
Oooops ...  :)
  <input type="button" value="Søg" class="altButtonFormat" onclick="this.form.submit()">