Avatar billede thewizard Nybegynder
29. marts 2005 - 02:55 Der er 9 kommentarer

User controls? Jamen

Jeg har et user control på min form1, når jeg klikker på en knap som er placeret på form1, ønsker jeg at label1.caption ændres inde i user controlet - men hvordan?
Avatar billede thewizard Nybegynder
29. marts 2005 - 02:59 #1
Run up spørgsmål:

Private Sub Form_KeyDown(KeyCode As Integer, Shift As Integer)
  MsgBox KeyCode
  '37 = venstre
  '38 = op
  '39 = højer
  '40 = ned
End Sub

Virker ikke på min form1. Hvorfor?
Avatar billede jih Nybegynder
29. marts 2005 - 03:04 #2
det virker fint på min?

Private Sub Form_KeyDown(KeyCode As Integer, Shift As Integer)
  MsgBox KeyCode
End Sub

Den skriver 37 for venstre, 38 for op, 39 for højre og 40 for ned...

du skal være sikker på at der ikke er andre ting i din form1 der er markerede... fx hvis du har en button på den, virker det ikke...
Avatar billede thewizard Nybegynder
29. marts 2005 - 03:06 #3
Trykker jeg på mine piltaster, markerer den blot de forskellige knapper i min user control
Avatar billede jih Nybegynder
29. marts 2005 - 03:07 #4
og til det andet kan du bare sætte en funktion ind i din UserControl.. fx

Public Sub SetTekst(strTekst as String)
  label1.Caption = strTekst
End Sub

og så på din knap:

Private Sub Command1_Click()
  UserControl1.SetTekst("din tekst")
End Sub
Avatar billede thewizard Nybegynder
29. marts 2005 - 06:27 #5
:) jamen så mangler jeg en løsning hvor man godt må ha' knapper på sin form.
Avatar billede thewizard Nybegynder
29. marts 2005 - 06:27 #6
.. .det andet holder da ikke ;)
Avatar billede thewizard Nybegynder
29. marts 2005 - 06:34 #7
Jeg gennem tester lige dit andet svar senere på dagen :). Pænt smadret efter en lang nat.
Avatar billede charlotterj Nybegynder
29. marts 2005 - 08:25 #8
Det er lidt skidt stil at stille nye spørgsmål i samme tråd. Ellers bør man i hvert fald øge pointene.
Men hellere holde spørgsmålene adskildt ved at oprette ny tråd. Man skal nok få sit svar alligevel...
Avatar billede jih Nybegynder
29. marts 2005 - 16:42 #9
mit andet svar holder da heller ikk... beklager... sover vist for meget... jeg har prøvet, men kan ikke finde ud af det... er vist ikke den helt seriøse vb programmer mere... =S beklager