Avatar billede themepark Nybegynder
27. marts 2005 - 20:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bedste implementation af en funktion?

Hvad er egentlig den bedste implementation af en funktion, der får nogle tal som input?

Er det

Test(3);

function Test(int i) {
...
}

hvor man ikke behøver caste argumentet (3-tallet), men til gengæld kommer til at allokere mere plads end nødvendigt, eller er det

Test((byte) 3);

function Test(byte i) {
...
}

hvor man kun allokerer så meget plads, man har brug for, men til gengæld skal caste ens argumenter? Jeg aner ikke, om det at caste har nogen betydning for implementeringen, derfor dette spørgsmål :)

Venlig hilsen
Michael K. P.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. marts 2005 - 20:16 #1
Den sidste.

Fordi det har indbygget et vist data check og tvinger programmøren til
at være opmærksom på problem stillingen.
Avatar billede themepark Nybegynder
27. marts 2005 - 20:34 #2
Hmm...fair nok, men min tanke gik nu mere på ting såsom udførselstid og lignende :) Jeg har ingen anelse, om der reelt ville være nogen forskel på de 2 mht. det.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. marts 2005 - 20:38 #3
Der vil int nok være hurtigst.

Men medmindre du skal kalde den metoder mere end en million gange per sekund
så betyder det næppe noget.
Avatar billede themepark Nybegynder
27. marts 2005 - 20:46 #4
Faktisk er det en millard gange, jeg skal kalde den...pr millisekund ;) Nej pjat, god ting at vide, smid et svar :)
Avatar billede arne_v Ekspert
27. marts 2005 - 20:48 #5
svar
Avatar billede codemon Nybegynder
29. marts 2005 - 12:38 #6
Du kan optimere metodekald ved at definere metoderne 'final'

final metoder kan ikke overrides ved nedarving og kan derfor linkes compile-time. Men! du mister de objektorienterede fordele.