Avatar billede freethinker Nybegynder
26. marts 2005 - 18:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

OE lukker ned pga. Netsky?

Jeg bruger OE som mailprogram og modtog for nogle dage siden virussen
W32.Netsky.B, så vidt jeg ved.
Jeg ved ikke helt, om den stadig er på min computer - har tjekket med Symantecs fixtool, der ikke fandt noget...
Problemet er, at OE lukker ned 2-3 sekunder efter, det er åbnet.

Kan det skyldes virussen? Og i så fald, hvordan fjernes den?
Avatar billede kalp Novice
26. marts 2005 - 18:25 #1
Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord

http://downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=3967&sp=Hijackthis%201.91
eller
http://arlet.dk/index.html?/hjt.htm

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede freethinker Nybegynder
26. marts 2005 - 19:46 #2
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 19:45:46, on 26-03-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Stardock\Object Desktop\WindowBlinds\wbload.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2002\pccguide.exe
C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2002\PCCClient.exe
C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2002\Pop3trap.exe
C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe
C:\WINDOWS\MMKeybd.exe
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe
C:\programmer\powerstrip\pstrip.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\SPAMfighter\SFAgent.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\Nhksrv.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.EXE
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\BTTray.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2002\WebTrap.EXE
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\PROGRA~1\WIDCOMM\BLUETO~1\BTSTAC~1.EXE
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\Netropa\OSD.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasDtServ.exe
C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2002\Tmntsrv.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2002\PCCPFW.exe
D:\Programmer\Nokia PC Suite 4\PcSync.exe
C:\Programmer\Winamp\Winamp.exe
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 4\PcSync.exe
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Nokia\MPAPI\MPAPI3s.exe
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Nokia\Services\SERVIC~1.EXE
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\System32\dllhost.exe
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Nokia\NCLTools\NclTray.exe
C:\PROGRA~1\MOZILL~1\FIREFOX.EXE
C:\Documents and Settings\Steffen H\Skrivebord\Rod\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Steffens Explorer!
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: DownloadRedirect Class - {00000000-6CB0-410C-8C3D-8FA8D2011D0A} - D:\Programmer\iMesh5\iMeshBHO.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN Apps\ST\01.02.3000.1002\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SiS Windows KeyHook] C:\WINDOWS\System32\keyhook.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [pccguide.exe] "C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2002\pccguide.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PCCClient.exe] "C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2002\PCCClient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Pop3trap.exe] "C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2002\Pop3trap.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [msnappau] "C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DellTouch] C:\WINDOWS\MMKeybd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\Updreg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AHQInit] C:\Programmer\Creative\SBLive\Program\AHQInit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [gcasServ] "C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PowerStrip] c:\programmer\powerstrip\pstrip.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [SPAMfighter Agent] "C:\Programmer\SPAMfighter\SFAgent.exe" update delay 60
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Nokia Tray Application] C:\Programmer\Fælles filer\Nokia\NCLTools\NclTray.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [InstallShieldSetup] C:\PROGRA~1\Nokia\NOKIAP~1\Setup\{E304E~1\Setup.exe -rebootC:\PROGRA~1\Nokia\NOKIAP~1\Setup\{E304E~1\reboot.ini
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [PcSync] D:\Programmer\Nokia PC Suite 4\PcSync.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Add to filterlist (WebWasher) - http://-Web.Washer-/ie_add
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\btsendto_ie_ctx.htm
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsimilar.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1108587167202
O16 - DPF: {6CB5E471-C305-11D3-99A8-000086395495} (Google Activate) - http://toolbar.google.com/data/da/big/1.1.62-big/GoogleNav.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O18 - Protocol: widimg - {EE7C2AFF-5742-44FF-BD0E-E521B0D3C3BA} - C:\WINDOWS\System32\btxppanel.dll
O20 - Winlogon Notify: WB - C:\PROGRA~1\Stardock\OBJECT~1\WINDOW~1\fastload.dll
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.EXE
O23 - Service: Netropa NHK Server (Nhksrv) - Unknown owner - C:\WINDOWS\Nhksrv.exe
O23 - Service: PC-cillin PersonalFirewall (PCCPFW) - Trend Micro Inc. - C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2002\PCCPFW.exe
O23 - Service: Trend NT Realtime Service (Tmntsrv) - Trend Micro Inc. - C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2002\Tmntsrv.exe
Avatar billede kalp Novice
26. marts 2005 - 23:58 #3
Ikke så meget desværre

Genstart i fejlsikret tilstand. Sæt hak ud for denne linje i hijackthis og sig fix checked

O2 - BHO: DownloadRedirect Class - {00000000-6CB0-410C-8C3D-8FA8D2011D0A} - D:\Programmer\iMesh5\iMeshBHO.dll

Afinstaller iMesh i tilføj og fjern programmer.

Slet mappen

D:\Programmer\iMesh5\

Jeg kender ikke OE men tror du bliver nød til at geninstallere det hvis ikke det virker efter dette.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. marts 2005 - 00:26 #4
Jeg kender ikke rigtigt AVG som du bruger, men prøv lige at deaktivere mailscanning og se om den så kan starte Outlook Express.

En anden ting som måske kan drille er at du vist lige har installeret noget pc-sync eller noget nokia-applikation. Er dette problem opstået på samme tid ?
Avatar billede freethinker Nybegynder
29. marts 2005 - 16:14 #5
kalp <-- jeg har prøvet det du beskrev, men stadig ingen ændring.
tonnybrandt <-- det samme gælder dit forslag :(
Jeg har forsøgt med Nokia PC Sync - at fjerne det, konfigurere anderledes mv.
Jeg har også prøvet at installere OE igen - kunne dog ikke finde det på nettet særskilt. Har den nyeste version af IE, så det nyttede heller ikke noget.
Jeg bruger nu i stedet Outlook, der kører fint nok.
Men kan jeg ikke importere mine gamle emails? Det er aldrig så ligetil, som det burde være...
Jeg har kopieret mapperne under min bruger i Documents and Settings\App. data\Identies...

OE lukker meget kort tid efter åbning...man kan slet ikke nå at gøre noget...det har ikke noget med en evt. virus at gøre (selv om jeg dog har scannet med AVG)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. marts 2005 - 16:28 #6
Jeg bruger ikke outlook, så det kan jeg nok ikke hjælpe med.

Men prøv at afinstallere outlook express således:
klik start | indstillinger | kontrol panel | tilføj/fjern programmer | tilføj/fjern windows komponenter.
Find Outlook Express, og fjern vingen i den.
Klik anvend og ok.

Genstart

Gør det igen men sæt denne gang kryds i Outlook Express, så bliver den geninstalleret.
Avatar billede freethinker Nybegynder
24. april 2005 - 15:52 #7
Beklager, jeg ikke har kommenteret siden!
Jeg har i øvrigt ikke fået løst problemet direkte - men bruger Outlook nu, som ikke volder ligeså store problemer ;-)
Avatar billede kalp Novice
24. april 2005 - 15:54 #8
jammen så lig selv et svar og accepter det:))
Avatar billede freethinker Nybegynder
24. april 2005 - 19:29 #9
Gør jeg så :)