Avatar billede yadyam Nybegynder
26. marts 2005 - 15:50 Der er 5 kommentarer

Drop down bokse og udtræk af MySql table?

Hej eksperter.

Jeg er ret ny i PHP og MySql.
Jeg sidder og bikser med en side, hvor jeg vil lave x antal dropdown bokse(afhænger af hvormange felter der er i tabellen), for herefter at kunne vise teksten fra den sidste drop down boks. (bruges som et medlems kartotek)

HVORDAN GØR JEG!
Har pt. ingen ide om hvordan det gøres, eller om det kan lade sig gøre.

Hilsen yadyam
Avatar billede henninghabor Nybegynder
26. marts 2005 - 22:37 #1
Jeg forstår ikke din problemstilling.

Vil du f. eks. hive select_1, select_2, select_3 ned i første select og derefter select_3, select_4, select_5 ned i anden select?
Avatar billede yadyam Nybegynder
26. marts 2005 - 23:15 #2
Jeg har eks. 1 tabel med 10 felter. 9 felter er ens dvs. drop down boks 1 indeholder 2 forsk. felter. Hvis der bliver tilføjet 1 felt mere til tabellen, der er forskllig fra de 10 andre, opstår der så 3 felter i drop down boksen.

Eks. boks 1 = Roskilde, København, Amager , hvis Roskilde vælges kommer boks 2 til at se således ud :
boks 2 = Jan, Birgit, Pia , hvis Jan vælges kommer tekstboksen til at se sådan ud :
tekstboks = seniormedlem jubilæum 2006

Hvis der så tilføjes en by mere eks. Kalundborg, vil boks 1 se således ud :
boks 1 = Roskilde, København, Amager, Kalundborg.

Jeg er nok ikke så god til at forklare mig, men håber dog at dette skaber lidt klarhed.

/yadyam
Avatar billede henninghabor Nybegynder
28. marts 2005 - 10:16 #3
Hvis du vil gøre select boksene afhængige af hinanden, skal du have fat i noget javascript.
Avatar billede sostack Nybegynder
28. marts 2005 - 10:42 #4
Du skal have fat i "SELECT DISTINCT `bynavn` FROM `dintabel`".
Så tager den kun hvert bynavn med éen gang.

//sostack
Avatar billede yadyam Nybegynder
28. marts 2005 - 12:41 #5
sostack: det lyder interessant, kan du give mig et eksempel på koden, da jeg er meget grøn i det.

/yadyam