Avatar billede krydset Nybegynder
26. marts 2005 - 12:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

shutdown mode

Hejsa, sidder lige og følger et tut omkring at connecte til en mysql DB fra VB.Net

og i den forbindelse er jeg kommet lidt på herrens mark med noget shutdown mode.....

der står i det jeg læser følgende.

First we need to change the Shutdown mode of our application. By default an application closes when its startup form closes, but in our case we will be closing frmLogin early on and this will not work (there are alternatives such as having frmMain call frmLogin at startup and closing it upon a successful login). Choose the Properties option of the Project menu and make sure the Application tab is active.

Change the Shutdown mode from When startup form closes to When last form closes and close the properties window. Our application will now wait until the last form closes before ending. We need to make sure that all forms are closed when we are finished with them and not just hidden. One hidden but not closed form could leave our application running when the end user thinks the application has terminated.

Problemet er bare at jeg ikke kan finde det her:

"Change the Shutdown mode from When startup form closes to When last form closes"

Nogensteder derinde.... Jeg bruger visual studio net 2003 og jeg har påfornemmelsen at tut måske er skrevet i en tidliger vers af visual studio.

Nå er der nogen der ved hvor man skifter shutdownmode i visual studio net 2003 så er der 60 point :-D
Avatar billede burningice Nybegynder
26. marts 2005 - 14:43 #1
har du et link til den tutorial?
Avatar billede burningice Nybegynder
26. marts 2005 - 14:43 #2
fo, ja.. du har ret i at der er et eller andet der ikke passer helt til vb.net. Du tror ikke den er skrevet til måske vb6 ?
Avatar billede krydset Nybegynder
26. marts 2005 - 15:03 #3
Nej den er skrevet til visual studio net 2005 express så er ved at download den og se om det virker i den, jeg vender tilbage.....
Avatar billede burningice Nybegynder
26. marts 2005 - 15:22 #5
ah.. :) ja, det er ikke så nemt i .net 1.1. For at kunne starte en application skal man bruge en ApplicationContext, og den behøver en Form som den sætter til MainForm. Lidt tricky nogle gange, man skal lige tænke sig om når man designer sit program. Ser ud til de har fået ændret lidt på det i .Net 2.0.

Hvis det ikke er noget du har brug for, at kunne lukke mainformen ned, uden at programmet lukker, så kan jeg ikke se nogen grund til at skulle skifte - med mindre du selvfølgelig godt kan lide at lege med det nyeste nye :)
Avatar billede krydset Nybegynder
26. marts 2005 - 22:12 #6
Lukker her, men tak for hjælpen :-P