Avatar billede tke73 Nybegynder
25. marts 2005 - 17:13 Der er 7 kommentarer

Manglende internetadgang efter formatering

Hejsa,

Jeg er rendt ind i et problem.

Jeg har netop formateret min computer - Compaq Presario (6000 Series).

Problemet er nu, at jeg ikke kan komme på nettet via min ADSL forbindelse.

Jeg har forsøgt mig med en anden computer, og her var der ingen problemer med at komme online.

På compaq'en kan jeg se, at fonbindelsen er aktiveret og TDC har telefonisk meddelt, at forbindelse fungerer korrekt.

Jeg tror derfor, at problemet ligger i min internetindstilling, evt. netværkskortet.

Internetindstillingerne er sat til automatisk at hente ip-adresser osv.

Jeg har forsøgt at "fjerne" netværkskortet og genstarte computeren. Den fandt kortet og indstallerede det - ingen problemer.

Jeg har forsøgt at sætte netværkskortet fra en anden computer i - uden held!

Jeg har kørt en netværksdiagnosticering - her meddeler den bl.a., at netværkskortet ikke understøtter den angivne konfiguration.

Jeg er lidt i vildrede - håber at nogen kan hjælpe...

Med venlig hilsen
tke
Avatar billede speedytech Nybegynder
25. marts 2005 - 18:04 #1
Har du prøvet at skrifte kable?
Avatar billede tke Nybegynder
25. marts 2005 - 19:48 #2
Nej - kablet fungerer fint med anden computer.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
25. marts 2005 - 19:53 #3
et wild shoot..O)
sæt kortet i et andet slot.?
prøv at hente Lspfix, og kør det..?
Avatar billede tke Nybegynder
25. marts 2005 - 20:40 #4
Computerens eget kort sidder på motherboardet...
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
25. marts 2005 - 20:42 #5
okay, ar du prøvet Lspfix..?
http://www.cexx.org/lspfix.htm
Avatar billede tke Nybegynder
26. marts 2005 - 13:54 #6
Problemet er løst!

Der var sket en fejl under formateringen, således at internetforbindelsen ikke var korrekt sat op.

God påske
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. april 2005 - 18:02 #7
så luk..O)