Avatar billede foxmulder58 Praktikant
25. marts 2005 - 16:50 Der er 28 kommentarer og
3 løsninger

webmail hos surftown hvordan??

Hej eksperter,

ejg har surftown.dk som udbyder. Jeg vil gerne lave en mail med navn@domænenavn.dk men kan ikke rigtig finde ud af det.

er der andre der bruger surftown`s webmail og kan hjælpe mig?

mvh
mads
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. marts 2005 - 16:57 #2
du skal ikke bruge webmailen til noget.

Jeg er ikke selv kunde ved surftown derfor er det lidt en smule gætteri det jeg kommer med, men vel bedre end ingenting.

jeg kan se de har en demo af deres admin panel, når du er logget ind i det så kan du vælge den der hedder Mail, den ligger lige ved siden af webmail.

Her burde det være muligt at oprette emailadresser til dit domæne
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. marts 2005 - 16:58 #3
vejmand - sorry manglede opdatér :)

foxmulder58 - følg vejmands link det viser det samme som jeg skriver bare lidt mere detaljeret
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
25. marts 2005 - 17:04 #4
sorry, jeg har kvajet mig,

jeg skal finde ud af hvordan jeg bruger surftowns webmail. Det er til en der nemlig ikke ved hvordan vedkommende (inkl. mig selv) hvordan man sætter outlook op således at man bruger de mail adresser man tilføjer hos sin domæneudbyder.

Derfor er der nogen der ved hvordan man bruger denne webmail.?

mvh
mads
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. marts 2005 - 17:07 #5
Jeg forstår dig ikke helt.

Skal du ha hjælp til surftowns webmail?
eller skal du have hjælp til opsætning af mail i Outlook?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
25. marts 2005 - 17:09 #7
Hej Triple-x,

ja jeg kan godt forstå du er forvirret....

jeg vil gerne have hjælpe til surftown`s webmail. Kan du hjælpe mig?

mvh
mads
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. marts 2005 - 17:10 #8
http://webmail.surftown.com/horde/imp/login.php?new_lang=da_DK

Her kan du bare logge ind på webmailen med din mail og kodeord.

ang opsætning i Outlook findes svaret her
http://support.global.surftown.com/index.php?_a=knowledgebase&_j=questiondetails&_i=317
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
25. marts 2005 - 17:13 #9
jamen jeg har ikke lavet nogen e-mail adresse til min webmail endnu.

hvordan gør jeg det.?

mvh
mads
Avatar billede vejmand Juniormester
25. marts 2005 - 17:15 #10
Se mit første link.
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. marts 2005 - 17:18 #11
netop som jeg skrev og som vejmand smed et link til.

Dette har intet med webmail at gøre.

Webmail er en mulighed for dig som bruger af surftown at tjekke din mail andre steder end hjemme fra.

Det vil sige et sted du kan logge ind hvis du lige vil tjekke mail men ikke er hjemme.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
25. marts 2005 - 22:26 #12
triple-x,

ja netop en webmail som jeg kan tjekke i en browser hvorsomhelst nårsomhelst...sådan en følger der med surftown.dk når man får hostet et site der

mvh
mads
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. marts 2005 - 22:31 #13
foxmulder58 - tror du blander de forskellige ting lidt sammen, derfor vil jeg prøve at udybe det hele lidt.

Først går du ind på det aller første link som Vejmand gav dig. Her opretter du en mailadresser, den mailadresser du vil kunne tjekke overalt via webmail.

Når du har oprettet denne mail vil du få en kode til den enten en du selv har oprettet eller en som du får tilsendt med mail.

Når du har denne mailadresse oprettet samt et kodeord til den, vil folk kunne sende dig post på den adresse.

Du vil nu ha mulighed for at få ind på http://webmail.surftown.com/horde/imp/login.php?new_lang=da_DK og skrive din mailadresse samt dit kodeord, herinde vil du nu kunne se de mails folk har senddt til dig.

Prøv evt at oprette en mailadresse som i linket vejmand gav dig i starten, og smid mailadressen herind, så kan jeg sende dig en testmail du vil kunne se i webbmailen.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
26. marts 2005 - 00:03 #14
jeg kan ikke finde ud af at oprette en mail konto inde på webmailen, det er det der er problemet...den er ike til at gennemskue...;-(

mvh
Mads
Avatar billede triple-x Nybegynder
26. marts 2005 - 00:05 #15
jamn prøv nu at hør efter hvad jeg siger til dig.

Du skal IKKE oprette nogen konto inde på webmailen.

det SKAL du gøre på det link vejmand gav dig http://support.global.surftown.com/index.php?_a=knowledgebase&_j=questiondetails&_i=37
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
26. marts 2005 - 00:06 #16
ja det ved jeg godt men jeg kan heller ikke finde ud af det inde i kontrol panelet.
Desværre ...jeg kan ikke se hvordan jeg gør

mvh
mads
Avatar billede triple-x Nybegynder
26. marts 2005 - 00:09 #17
okay så kan jeg ikke hjælpe mere jeg har ikke adgang til admin modulet, og med den forklaring der er på det link burde det ikke kunne siges bedre, der er oven ikøbet illustrationer af hvor du skal klikke
Avatar billede leif Seniormester
26. marts 2005 - 00:10 #18
foxmulder58 -> På det link sin triple-x kommer med står der præcis hvad du skal gøre !
Avatar billede leif Seniormester
26. marts 2005 - 00:11 #19
For at logge ind i Kontrolpanel skal du trykke Login -> Kontrolpanel og taste de login oplsyninger som du har fået af Surftown !
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
26. marts 2005 - 00:15 #20
ja det ved jeg godt og inde i kontrolpanellet klikker jeg på webmail og så får jeg en side op hvor jeg kan gå ind på en mail konto jeg oprettede i tidernes morgen....men nu vil jeg lave en ny mail konto på webmailen...og jeg kan ikke se hvordan?

Jeg har set det link triple-x gav mig men det er en guide til opsætning af Outlook og jeg skal IKKE bruge Outlook jeg skal oprette en webmail konto nder kan afvikles i browseren!.

Jeg kan godt forstå Triple-x opgiver (sorry triple-x ellers tusind tak for hjælpen!)

mvh
Mads
Avatar billede triple-x Nybegynder
26. marts 2005 - 00:17 #21
næh nej opgiver ikke ;) natten er ung endnu

Du kigger på det forkerte link jeg gav.. kig her http://support.global.surftown.com/index.php?_a=knowledgebase&_j=questiondetails&_i=37

Du skal som sagt ikke trykke webmail i kontrol panelet men MAIL
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
26. marts 2005 - 00:27 #22
tusind tak begge 2 nu har jeg lavet en mail der hedder :

klar@klartilsyn.com

den ser ud til at virke selvom ingen har mailet til mig endnu!.

Tak for tålmodigheden (er træt har arbejdet siden kl 6.00 imorges).

Jeg synes dog det er lidt ulogisk at jeg skal ind under punktet mail når jeg vil oprette en webmail, der er jo også et punkt der webmail...eller er det bare mig??

Jeg ved ike hvem af jer der skal have point Triple-x burder nok få en ordentlig spandfuld point alene for tålmodigheden.

1000 tak leif/triple-x

mvh
Mads
Avatar billede triple-x Nybegynder
26. marts 2005 - 00:30 #23
jeg har lige sendt dig en test mail :)

Ja det kan være det er lidt ulogisk men nu har du forstået systemet ihvertfald :)

jeg deler bare point med vejmand så er det helt fint, har massere af point  ;)

Smider er svar nu og så venter du bare på vejmand også smider et svar, så kan du markere begge vores navne og trykke accepter.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
26. marts 2005 - 00:32 #24
1000 tak for hjælpen Martin, fint jeg venter bare på vejmand også!!

mvh
mads
Avatar billede triple-x Nybegynder
26. marts 2005 - 00:35 #25
Det var skam så lidt, ingen grund til at takke så mange gange.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
26. marts 2005 - 00:36 #26
flot hjemmeside du har der martin...har tilmeldt mig dit nyhedsbrev!

håber jeg får nogle gode artikler.

mvh
Mads
Avatar billede triple-x Nybegynder
26. marts 2005 - 00:39 #27
jeg takker Mads

Og i lige måde.

Jeg vil ønske jer alle godnat herfra.
Avatar billede leif Seniormester
26. marts 2005 - 00:56 #28
Webmail = Tjecke email på nettet
Mail / Mail Administration = Oprettelse og administration af Email konti
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
26. marts 2005 - 00:59 #29
ok tak sådan!,

Smid et svar så du også kan få del i pointene!.

mvh
Mads
Avatar billede leif Seniormester
26. marts 2005 - 07:33 #30
Hvis du mener jeg skal have lidt af kagen !
Avatar billede vejmand Juniormester
26. marts 2005 - 08:04 #31
Her kommer så et svar fra mig også.....c",)