Avatar billede jokvan Nybegynder
25. marts 2005 - 16:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Nogle der kender gode c++ bøger om grafik?

hey,

Nogle som kender en god bog om GUI eller hvad nu det hedder! Hvor den lære en at lave et vindue og putte grafik i det og lave et icon til programmet og langsomt udvikle det til et lille program eller lære en hvordan man gør :)

- Den skal helst være på Dansk, men Englsk er også fint nok!

den der kommer med nogle gode bud får de 150 point! ;)
Avatar billede nlf Nybegynder
25. marts 2005 - 16:14 #1
GUI betyder kun Graphical User Interface. Det kan altså være rigtig mange ting de mange forskellige styresystemer.
Jeg gætter dog på at du hentyder til Windows' Win32 API, hvori deres grafiske brugergrænseflade GDI og GDI+ indgår (Linux og Mac OS har jo også vinduer og ikoner).

Microsoft's egen reference-side kan hjælpe dig rigtigt meget senere hen, men nok ikke særligt meget til at starte med, da du som reelt behøver at vide, hvad du leder efter, for den er kæmpe:
http://www.msdn.com
Avatar billede jokvan Nybegynder
25. marts 2005 - 16:17 #2
ok tak skal du have :D jeg gad godt lave programmer/spil såsom warcraft/paint shop pro ved du hvad det e rlavet i? og skriv lige et svar! :D
Avatar billede nlf Nybegynder
25. marts 2005 - 19:02 #3
C++ er spilindustriens primære sprog lige for tiden, og vil formentlig også forblive det i en del år endnu, da det er hurtigere end C# og de fleste firmaers genbrugelige kode er skrevet i C/C++).

Og et svar ;-)
Avatar billede jokvan Nybegynder
25. marts 2005 - 19:05 #4
tak! så er du accepteret! lige en ting har du evt. en msn jeg kan få? så kan jeg llige snakke med dig over msn! :P hvis du har :D
Avatar billede nlf Nybegynder
25. marts 2005 - 19:31 #5
Det kan vi da godt - nife87 på hotmail punktum com (jeg skriver sådan for at undgå nettets utallige crawlere)
Avatar billede jokvan Nybegynder
25. marts 2005 - 19:32 #6
tak :D
Avatar billede range Nybegynder
28. marts 2005 - 14:18 #7
Hej

Hvis du gerne vil lave grafik til spil ol., så kan du tage et kig på OpenGL, hvor der findes en ganske god tutorial: http://nehe.gamedev.net/ . Hvis du på den anden side gerne vil lave GUIs, så findes der også en række tutorials til det. Jeg har lagt nogle links til et par stykker her: http://cpp.range.dk/show_category.php?cat=5&lan=dk

God programmeringslyst :-)
/range
Avatar billede rbj_fp Nybegynder
29. marts 2005 - 09:30 #8
http://public.planetmirror.com.au/pub/gpbb/ <- Graphics Programming Black Book

En MEGET omfattende forklaring af grafik på skærmen. Held og Lykkke

/RBJ