Avatar billede calo2 Nybegynder
25. marts 2005 - 14:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Regler om brug af trådløst netværk?

Hej!

Findes der nogle regler omkring brug af trådløst netværk? Har nemligt fundet et netværk uden sikkerhedslås og derfor komme på nettet fra min lejlighed.

Kan jeg godt bruge det?
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. marts 2005 - 15:06 #1
Der findes ingen regler specefikt udfærdiget for trådløse net, men ligesom du heller ikke bare må gå ind i en fremed mands hus, selvom denne ikke har låst døren, så må du selvfølgelig heller ikke udnytte et ulåst trådløst netværk.
Avatar billede calo2 Nybegynder
25. marts 2005 - 15:14 #2
Ok, har bare læst noget i retning af, at man som indenhavere havde ansvaret for bruget deraf. Dette galt også ved f.eks. at en bruger besøgte "ulovlige" sider. Her skulle man søger for at lukke det for sådan brug. Derfor valgte jeg selv ikke at få lavet sådan i min egen lejlighed, da jeg ikke havde nok forstand på at sikre det!

Tak for svaret:-) Skulle der være andre som ved noget herom eller kan linke til evt. regler osv. så smid lige kommentar.
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. marts 2005 - 15:23 #3
Klogt valg, jeg har selv ikke trådløst hjemme, og på mit arbejde bruges det kun midlertidigt ved behov, og her sikres det med alle midler. Du bør selvfølgelig sikre dit net så det ikke kan misbruges, og det er egeren af nettet der står med et problem hvis nettet misbruges til ulovlige ting. Hvis man ikke har sikret sit net er det måske også svært at bevise hvem der har lavet det ulovlige. Mit bekendt er der ikke faldet nogle domme endnu, så vi må vente på hvad retten siger
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. marts 2005 - 15:26 #4
... hos min (gamle?) forældre's lejlighedsopgang med 10 beboere kunne jeg fange 5 (FEM) ubeskyttede trådløse net via min bærbar stående midt i opgangen. Ved tre af dem kunne komme på Internettet med det samme. Ved en kunne jeg se hvilke (3) PC'er der var på med deres navn osv...
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. marts 2005 - 15:31 #5
Dette er meget normalt, prøv at gå en tur ned af vesterbrogade eller en anden større vej i en by, du kan på ganske kort tid finde flere hundrede net der er pvi åbne. Det bliver ikke meget bedre hvis du kører ud i et industrikvarter