Avatar billede nielseriknielsen Nybegynder
25. marts 2005 - 00:31 Der er 9 kommentarer

USB-hubbens nuværende begrænsning er overskredet

Jeg har 'rodet lidt med en ældre ellers udemærket IBM ThinkPad model 600. Jeg har installeret ekstra usb STIK(2) med held. Den kan genkende et flytbart drev. Nu har jeg så installeret en driver til et Fuji kamera. Når jeg connecter cameraet får jeg fejlmeddelesen: "USB-hubbens nuværende begrænsning er overskredet" .
Jeg er lost her. Er der nogen der har en god ide.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. marts 2005 - 00:54 #1
Den trækker åbenbart for meget strøm:
http://www.smartcomputing.com/techsupport/detail.aspx?guid=&ErrorID=23454

Jeg har set det også på en ældre IBM hvor vi satte et pc-card med 2 usb porte på. Den kunne først køre med min usb-harddisk da der blev sat ekstra strøm til harddisken, og det er normalt ikke nødvendigt på andre maskiner.
Avatar billede milter Ekspert
25. marts 2005 - 00:56 #2
Prøv en anden USB-port.

Uden at kende problemet lyder det for mig, som om der er for mange enheder koblet til den samme USB-port, eller at en af enhederne kræver så meget båndbredde/strøm, at der ikke er nok til alle.

Hvis du går ind i Enhedshåndtering > Klik på plusset ud for USB-controllere, hvor mange USB-rodhubs har du der?
Avatar billede milter Ekspert
25. marts 2005 - 01:05 #3
00:56:19 > "Prøv en anden USB-port" > Måske lidt forhastet, hvis der kun er en :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. marts 2005 - 01:20 #4
Det virker som om ibm'erne er meget svage mht strøm. Normalt kan jeg trække strøm til min usb-harddisk fra ps2 porten hvis ikke usb-porten kan give strøm nok, men på ibm'en gik det ikke. Der måtte jeg have strøm-kablet over i en anden maskine imens og trække strøm'en fra den anden maskine.
Avatar billede nielseriknielsen Nybegynder
25. marts 2005 - 10:30 #5
Du var jo først, så mon ikke du skal have points. Jeg fjernede de ekstra to dyrebare indkøbte usb porte og brugte det som den var født med, og nu kører det som smør. Tak for hjælpen, jeg havde aldrig drømt om at det var et strøm problem.
Avatar billede nielseriknielsen Nybegynder
25. marts 2005 - 10:32 #6
Hej tonnybrandt. Fik du point? jeg er i tvivl om hvordan man giver dem.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. marts 2005 - 10:35 #7
Du markerer mit navn nede til venstre og trykker så accepter. Så bliver pointene overført og spørgsmålet lukket.

Og velbekomme :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. april 2005 - 14:09 #8
Kan spørgsmålet lukkes ?

Det gør du ved at markere mit navn nede til venstre og trykke accepter ..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. april 2005 - 16:10 #9
?