Avatar billede kalle_r Nybegynder
28. marts 2001 - 13:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Records fra en tabel til en anden

Skal flytte indholdet af records fra en tabel til en anden hvor de skal tilføjes. Hvordan ???
Avatar billede jennemaan Nybegynder
28. marts 2001 - 13:18 #1
Set adoConn=Createobject(\"ADODB.Connection\")
adoConn.Open ConnectionstringTilDinDatabase
adoConn.Execute \"insert into desttable select * from sourcetable\"

/Jennemaan
Avatar billede stargate Nybegynder
28. marts 2001 - 14:29 #2
Hvis recordstrukturen ikke passer, skal der selvfølgelig tages højde for det i din SELECT :

\"INSERT into desttable (SELECT field1, field2,... from sourcetable)\"
Avatar billede jennemaan Nybegynder
28. marts 2001 - 14:33 #3
og rækkefølgen på felterne skal naturligvis passe :o)

/Jennemaan
Avatar billede kalle_r Nybegynder
28. marts 2001 - 14:40 #4
Min database hedder \"Database1.mdb\", \"Scandøgn\" er den tabel der skal hentes fra & \"Scan\" er den der skal skrives til. Fields begge steder er \"app\", \"tid\" & \"dato\".

Hvordan ????
Avatar billede jennemaan Nybegynder
28. marts 2001 - 14:46 #5
Set adoConn=Createobject(\"ADODB.Connection\")
adoConn.Open \"Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=c:\\ensti\\Database1.mdb;uid=Admin;pwd=\"
adoConn.Execute \"insert into [Scandøgn] select * from Scan\"

/Jennemaan

Avatar billede stargate Nybegynder
28. marts 2001 - 14:47 #6
...execute \"INSERT into Scan (SELECT * from Scandøgn)\"

Det er bare det  :-)
Avatar billede stargate Nybegynder
28. marts 2001 - 14:49 #7
jennemaan > flot eksempel !

BTW, i et andet spm. har jeg spurgt netop dig, om du ved hvor man kan købe en \"studenter-version\" af VS
Avatar billede jennemaan Nybegynder
28. marts 2001 - 14:59 #8
Avatar billede jennemaan Nybegynder
28. marts 2001 - 15:01 #9
argh ja, selvfølgelig... Fik lige byttet om på Scandøgn og Scan :o)

/bop me

/Jennemaan :o)