Avatar billede beasto Nybegynder
28. marts 2001 - 11:23 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Logge en bruger ind

Jeg vil meget gerne logge en bruger ind vha et asp script sådan at brugeren bliver authenticated.  Jeg vil gerne slippe for at bruge den basic authentication der ligger på IIS\'en.  Kan det lade sig gøre og hvordan ?

/Beast
Avatar billede nute Nybegynder
28. marts 2001 - 11:26 #1
du skal lage en database som brukerne kan registrere seg til, deretter lager du et lite formular (brukernavn og passord felt), hvor du tester inputet opp mot databasen for å sjekke om brukernavn og passord er registrert...

/nute
Avatar billede dudal Nybegynder
28. marts 2001 - 11:27 #2
Skal det være en NT authentication? Eller kan du nøjes med at køre en Session authentication i alm. asp?

/Jesper
Avatar billede a-torsten Nybegynder
28. marts 2001 - 11:27 #3
Du vil godt nok bruge den alm bacis authentication ikke.. bare via en form i ASP..??

-Anders
Avatar billede nute Nybegynder
28. marts 2001 - 11:28 #4
Avatar billede beasto Nybegynder
28. marts 2001 - 11:28 #5
..... Det gør jo ikke brugeren authenticated på NT-boxen !

Jeg har brug for at brugeren bliver logget ind så jeg kan redirecte ham til et realm der er beskyttet af basic authentiaction
Avatar billede netsrac Praktikant
28. marts 2001 - 11:29 #6
Hvis bruger skal uatoriaseres på NT serveren, kan du ikke gøre det med et script. Der skal du bruge den indbyggede funktion i IIS. Du kan kalde autoriasitions boksen fra ASP, men mere kan du ikke.

Hvis du blot søger et område på din hjemmeside hvor kun bestemte har adgang kan du gøre som nute siger.
Avatar billede dudal Nybegynder
28. marts 2001 - 11:29 #7
Prøv at kigge på Flicks software Authentix

http://www.activeserverpages.dk/komponenter/default.asp?mode=komponent&id=11

Det har jeg tidligere brugt. Det kan køre op mod en db, og kan bruge en form i ASP.

/Jesper
Avatar billede beasto Nybegynder
28. marts 2001 - 11:31 #8
Netscrac >> Jeg vil gerne authenticere til NT-boxen men uden IIS\'ens indbyggede funktion.

dudal >> Jeg lurer lige på den
Avatar billede netsrac Praktikant
28. marts 2001 - 11:35 #9
Det kan ikke lade sig gøre i clean ASP, men måske med det komponent, jeg kender det ikke.
Avatar billede beasto Nybegynder
28. marts 2001 - 11:36 #10
netsrac >> oki, thanx anyway. Jeg ser lige på dudals komponent
Avatar billede beasto Nybegynder
28. marts 2001 - 11:40 #11
dudal >> Har du nogen erfaring med komponenten ?? - Ved du om den kan logge en bruger ind ?
Avatar billede dudal Nybegynder
28. marts 2001 - 11:43 #12
Yes. Den fungerer som en ISAPI komponent under IIS. Jeg er ret sikker på at den kan lave en \"basic auth\" baseret på en db og en form i ASP. Plus du kan fakstisk selv bruge en hel massse features ved at bruge det component der følger med til at styre hele lortet i ASP.

Jeg har brugt den til at site med over 8.000 registrerede brugere, og detfungerede upåklageligt.

/Jesper
Avatar billede beasto Nybegynder
28. marts 2001 - 11:44 #13
Kan du ikke lige vise den metode objektet bruger til at logge ind med... Jeg synes ikke jeg kan se den ?

Avatar billede dudal Nybegynder
28. marts 2001 - 11:44 #14
Du kan i øvrigt hente en trial her:
http://www.flicks.com/authentix/freetrial.htm
Avatar billede dudal Nybegynder
28. marts 2001 - 11:46 #15
Nope. Det er vildt længe siden jeg arbejde med det, så jeg ved ikke lige hvor jeg skal lede, men få fat i den der trial ting, og se om den kan gøre hvad den skal, det er nok det nemmeste. Den er trods alt temmelig dyr, hvis den ikke kan bruges til noget.

/Jesper
Avatar billede beasto Nybegynder
28. marts 2001 - 11:50 #16
Jeg tror ikke jeg kan bruge den komponent, det ser heller ikke ud til at den kan gøre det jeg har brug for uden at jeg skal til at lave en hel masse på en server der kører i produktion... Så desværer
Avatar billede nute Nybegynder
28. marts 2001 - 11:52 #17
da er den eneste måten å gjøre det på, det som jeg jeg beskrev i mitt første svar...

/nute
Avatar billede beasto Nybegynder
28. marts 2001 - 12:29 #18
Selvom i kom med nogle gode forslag vil jeg tilade mig at lukke spørgsmålet da der ikke er nogle brugbare svar

/beast
Avatar billede beasto Nybegynder
28. marts 2001 - 12:29 #19
.,